Szak: Marketing MSc 2017/18/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy fő célkitűzése, hogy bemutassa a marketingkutatások során használt főbb statisztikai elemzési mód-szereket, bevezetést nyújtson az SPSS program használatába. A tematika az elemzésekkel és az SPSS program-mal kapcsolatos alapvető tudnivalók ismertetésével kezdődik (adatelőkészítés, adatbázis kialakítása). Ezután a hipotézisvizsgálatok és kereszttábla elemzések, valamint a varianciaanalízis, korreláció- és a regresszió számítás marketingkutatásban történő alkalmazásának, használatának lehetőségei kerülnek bemutatásra.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az egyes statisztikai elemzési módszerek marketingkutatásban történő alkalmazásának feltételeit,
- Ismeri a statisztikai elemzési módszerek következtetések megállapításához való használatának módját,
- Ismeri statisztikai elemzési módszerek marketing célú felhasználásának módjait.
Képesség
- Képes statisztikai szoftverrel elemezhető adatbázis készítésére,
- Képes meghatározni az alkalmazható statisztikai-elemző módszereket,
- Képes előállítani az elemzésekhez szükséges mutatókat és statisztikákat,
- Képes a statisztikai elemzési módszerek eredményeinek marketing jellegű vonatkozásait értelmezni,
- Képes az elvégzett elemzések alapján következtetéseket levonni,
- Képes az eredményeket kontextusba helyezni, gyakorlatias megközelítéssel értelmezni,
- Képes statisztikai elemzési módszerek használatával önálló elemzések, marketingkutatási jelentések készítésére.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Önállóan dolgozik, miközben folyamatosan bővíti tudását,
- Nyitott az információtechnológiai eszközök használatára,
- Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- Elemzései, következtetései, ezek alapján megfogalmazott javaslatai során a jogszabályok és etikai normák figyelembevételével jár el, a szélesebb körű társadalmi, ágazati, regionális, nemzeti és európai értékeket (ide értve a társadalmi, szociális és ökológiai, fenntarthatósági szempontokat is) szem előtt tartva.
Önállóság és felelősség
- Önállóan alkalmazza a statisztikai elemzési módszereket a marketingkutatásban,
- Elemzi és értékeli a rendelkezésre álló információkat, ezeket kontextusba helyezi,
- Gyakorlatban hasznosítható következtetéseket von le az elemzések eredményeiből,
- Kialakított marketing szakmai véleményét önállóan képviseli, felelősséget vállal azok környezeti és társadalmi hatásaiért.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, SPSS program használata, opcionális önállóan készített feladatok
Tanulástámogató anyagok
- Danó Györgyi: Marketingkontrolling (2018)
- BME-GTK-MVT: Marketing: Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, Budapest (2017)
- Sajtos László - Mitev Ariel: SPSS Kutatási és adatelemzési kézikönyv (2007)
- Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével: Marketingkutatás (2017) [Digitális kiadás]
Általános szabályok
Az előző pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése egy vizsgaidőszakban végzett írásbeli vagy szóbeli teljesítménymérés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés során a hallgató gyakorlati tudása kerül felmérésre az SPSS program használatával és a program által kiadott eredmények elemzésével kapcsolatban, amely a félév első előadásán bemutatott módon és kérdések mentén, írásban vagy szóbeli formában fog történni.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés: 100
- összesen: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Az aláírás megszerzésének nincs feltétele.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94-100 |
Jeles | 88–94 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 63–74 |
Elégséges | 50–62,5 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
1) A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2) A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12 |
házi feladat elkészítése | 0 |
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása | 46 |
vizsgafelkészülés | 32 |
összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | A marketingkontrolling helye a marketingmenedzsmentben |
2. | A belső adattól a stratégiaalkotásig |
3. | Prediktív marketing |
4. | Big Data és elemzési módszerei |
5. | SPSS I.: alapismeretek |
6. | SPSS II.: Egy- és többváltozós elemzések |
7. | Adatvizualizáció |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Danó Györgyi | egyetemi tanársegéd | dano.gyorgyi@gtk.bme.hu |
Iványi Tamás | egyetemi tanársegéd | ivanyi.tamas@gtk.bme.hu |
Dr. Kovács István | egyetemi adjunktus | kovacs.stefan@gtk.bme.hu |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.