Verziók
Célkitűzések
A Projektfeladat komplex jellegű, közel azonos arányú műszaki és menedzsment ismereteket igénylő gyakorlat-orientált feladat. A konzultációkkal segített önálló kutatómunka keretében a tanult ismeretek és készségek fel-használása, kutatói munka módszerére vonatkozó ismeretek elmélyítése, alkalmazása, a téma elméleti és gyakorlati hátterének bemutatása, az elvégzett munkáról önálló dolgozat készítése, annak szóbeli bemutatása, valamint a szakdolgozat előkészítése történik meg. Lehetséges, hogy a projektfeladat egy valós vállalati projekt team tagjaként elvégzett feladatot jelent. Ebben az esetben egyértelműen ki kell derülni, hogy a feladat teljesítése során mi a hallgató munkája.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató rendelkezik az üzleti tudományok alapvető, átfogó fogalmainak, elméleteinek, tényeinek, nemzetgazdasági és nemzetközi összefüggéseinek ismeretével, a releváns gazdasági szereplőkre, funkciókra és folyamatokra vonatkozóan.
- Birtokában van az alapvető információ-gyűjtési, matematikai és statisztikai elemzési módszereknek.
- Ismeri a projektben, teamben, munkaszervezetben való együttműködés, a projekt vezetés szabályait és etikai normáit.
- Birtokában van a gazdaságtudomány alapvető szakmai szókincsének anyanyelvén.
Képesség
- A hallgató a tanult elméletek és módszerek alkalmazásával tényeket és alapvető összefüggéseket tár fel, rendszerez és elemez, önálló következtetéseket, kritikai észrevételeket fogalmaz meg, döntés-előkészítő javaslatokat készít, döntéseket hoz rutin- és részben ismeretlen - hazai, illetve nemzetközi - környezetben is.
- Alkalmazni tudja a gazdasági problémák megoldásának technikáit, a probléma megoldási módszereket, ezek alkalmazási feltételeire és korlátaira tekintettel.
- A fogalmi és elméleti szempontból szakszerűen megfogalmazott szakmai javaslatot, álláspontot szóban és írásban, magyar és idegen nyelven, a szakmai kommunikáció szabályai szerint prezentálja.
Attitűd
- A hallgató a minőségi munkavégzés érdekében problémaérzékeny, proaktív magatartást tanúsít, projektben, csoportos feladatvégzés esetén konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Fogékony az új információk befogadására, az új szakmai ismeretekre és módszertanokra, nyitott az új, önálló és együttműködést igénylő feladatok, felelősségek vállalására. Törekszik tudásának és munkakapcsolatainak fejlesztésére, ebben munkatársaival való együttműködésre.
- Befogadó mások véleménye, az ágazati, regionális, nemzeti és európai értékek iránt (ide értve a társadalmi, szociális és ökológiai, fenntarthatósági szempontokat is).
Önállóság és felelősség
- A hallgató az elemzésekért, következtetéseiért és döntéseiért felelősséget vállal.
- Felelősséget vállal a munkával és magatartásával kapcsolatos szakmai, jogi, etikai normák és szabályok betartása terén.
- Projektek, csoportmunkák, szervezeti egységek tagjaként a rá eső feladatokat önállóan, felelősséggel végzi.
Oktatásmódszertan
A tanulmányi munka feladatkiírásból, feladatkiírás elfogadásából, konzultációkból, dolgozatból és szóbeli prezentációból áll.
Tanulástámogató anyagok
- A kutatómunkához szükséges szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk és önálló munka keretében történik. Egyéb, az oktató által kiadott oktatási segédletek a tárgy Moodle oldalán. (https://edu.gtk.bme.hu)
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a konzultációk, a dolgozat és szóbeli prezentáció formájában történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Az érdemjegy megszerzésének követelménye a rendszeres konzultáció, az értékelhető írásbeli dolgozat elkészítése a megadott határidőre és a szóbeli prezentáción való részvétel (prezentációval). A szóbeli prezentáció feltételei: kapcsolatfelvétel a témavezetővel, a konzultációs lapon igazolt legalább minimum öt konzultáció (a szorgalmi időszak során), a dolgozat feltöltése. Folyamatos konzultáció a félév során a konzulens által meghatározott időpontokban. A szóbeli prezentációt a személyes jelenlét, a prezentációs anyag(ok), az előadás felépítése, az előadás tartalma, a felmerült kérdések kezelése, és az időkezelés szempontjából pontozzák az értékelők.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- dolgozat: 70
- prezentáció: 30
- összesen: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 92-100 |
Jeles | 88-92 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-61 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a konzultációkon | 28 |
kutatás elvégzése | 172 |
dolgozat megírása és prezentálása | 100 |
összesen | 300 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2023.03.13-án. Érvényes 2023.03.13-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Projektfeladat tantárgyat felvett hallgatók feladatkiírása és teljesítése az érintett tanszéken történik. A témacsoportokat, feladatokat a tanszékek hirdetik meg a 5. szemeszter elején. A téma megismerése és a korábbi, a képzés során szerzett ismeretek további elmélyítése • A képzés jegyzetén, kötelező irodalmán való túllépés, illetve Projektfeladattal párhuzamosan futó tantárgy esetén a problématerülethez kapcsolódó fejezet feldolgozása. • (Hazai és idegen nyelvű) tudományos forrásokra támaszkodás. Elsősorban nívós (magas tudománymetriai adatokkal rendelkező) folyóiratok cikkeit és a témában meghatározó könyveket kell feldolgozni. Az irodalomkutatás módjának megismerése • A megismert szakirodalomban foglaltak önálló, saját megfogalmazása • Az adatbázisok használatának elsajátítása A hivatkozás módjának elsajátítása A projektfeladat „műfajának” megismerése • Fogalmazási, dolgozatfelépítési, stílusbeli elvárások megismerése • A formai sablonban előírt formátumú, szabályos szakszöveg írásának elsajátítása A vállalat témához kapcsolódó szervezeti egységeinek, tevékenységeinek bemutatása • A dolgozat kutatási kérdéseihez (feldolgozandó problémáihoz) kapcsolódó folyamat megismerése, a területen dolgozó szakemberek felkutatása, információ gyűjtése. • Amennyiben nincs még vállalati kapcsolat, akkor ennek agilis keresése (a konzulensnek aktívan és rendszeresen be kell számolni, hol és milyen formában megy a vállalati kapcsolatok lehetőségeinek feltárása, erre egy teljes félév rendelkezésre áll). A Szakdolgozat megkezdéséhez már elengedhetetlen a vállalati kapcsolat megléte. Szakdolgozat lehetőségeinek ismertetése
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A témákat kiíró oktatók. | ||
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.