I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PROJECT WORK
ID (subject code)
BMEGT20A053
Type of subject
consultation lessons
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
0
Practice
8
Laboratory
0
Type of assessment
term grade
Number of credits
10
Subject Coordinator
Name
Dr. Sebestyén Zoltán
Position
associate professor
Contact details
sebestyen.zoltan@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Management and Business Economics
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms
Direct prerequisites
Strong
Szakszeminárium, Közgazdaságtan I., Vállalati rendszerelemzés/Seminar, Economics I., Enterprise systems analysis
Weak
Semmi/None
Parallel
Semmi/None
Exclusion
Semmi/None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 580251/13/2023 registration number. Valid from: 29.03.2023.

Objectives

The Project work is a complex, practice-oriented task requiring almost equal amounts of technical and management knowledge. The independent research work, supported by consultations, involves the use of the knowledge and skills acquired, the deepening and application of knowledge of research methods, the presentation of the theoretical and practical background of the topic, the preparation of an independent thesis and its oral presentation, and the preparation of the thesis. The project assignment may be a task carried out as part of a real project team in a company. In this case, it should be made clear what the student's work is in completing the work.

Academic results

Knowledge
  1. Possess knowledge of the basic, broad concepts, theories, facts, national and international contexts of business, relevant economic actors, functions and processes.
  2. Possess basic information gathering, mathematical and statistical analysis methods.
  3. Are familiar with the rules and ethical standards of cooperation, project management and project management in projects, teams and work organisations.
  4. Have a command of the basic professional vocabulary of economics in their mother tongue.
Skills
  1. Apply the theories and methods they have learned to discover facts and basic relationships, to organise and analyse, to draw independent conclusions, to make critical observations, to make pre-decision proposals, to take decisions in routine and sometimes unfamiliar - national and international - contexts.
  2. Can apply economic problem-solving techniques and problem-solving methods, taking into account the conditions and li-mitations of their application.
  3. Present professional proposals and positions, professionally formulated in conceptual and theoretical terms, orally and in writing, in Hungarian and in foreign languages, in accordance with the rules of professional communication.
Attitude
  1. Are problem-sensitive, proactive, constructive, cooperative and proactive in projects and group work, in order to achieve quality.
  2. Are receptive to new information, new professional skills and methodologies, open to new tasks and responsibilities requiring autonomy and cooperation. Seeks to develop his/her knowledge and working relationships, in cooperation with colleagues.
  3. Are receptive to the views of others and to sectoral, regional, national and European values (including social, societal and environmental sustainability).
Independence and responsibility
  1. Take responsibility for their analyses, conclusions and decisions.
  2. Take responsibility for adhering to professional, legal and ethical standards and rules relating to their work and conduct.
  3. Carry out their tasks independently and responsibly as members of projects, teams and departments.

Teaching methodology

The coursework consists of assignments, acceptance of assignments, consultations, an essay and an oral presentation.

Materials supporting learning

  • A kutatómunkához szükséges szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk és önálló munka keretében történik. Egyéb, az oktató által kiadott oktatási segédletek a tárgy Moodle oldalán. (https://edu.gtk.bme.hu)

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a konzultációk, a dolgozat és szóbeli prezentáció formájában történik.

Performance assessment methods

A. A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Az érdemjegy megszerzésének követelménye a rendszeres konzultáció, az értékelhető írásbeli dolgozat elkészítése a megadott határidőre és a szóbeli prezentáción való részvétel (prezentációval). A szóbeli prezentáció feltételei: kapcsolatfelvétel a témavezetővel, a konzultációs lapon igazolt legalább minimum öt konzultáció (a szorgalmi időszak során), a dolgozat feltöltése. Folyamatos konzultáció a félév során a konzulens által meghatározott időpontokban. A szóbeli prezentációt a személyes jelenlét, a prezentációs anyag(ok), az előadás felépítése, az előadás tartalma, a felmerült kérdések kezelése, és az időkezelés szempontjából pontozzák az értékelők.

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • dolgozat: 70
  • prezentáció: 30
  • összesen: 100

Percentage of exam elements within the rating

Issuing grades

%
Excellent 92-100
Very good 88-92
Good 75-87
Satisfactory 62-74
Pass 50-61
Fail 0-49

Retake and late completion

A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel a konzultációkon 28
kutatás elvégzése 172
dolgozat megírása és prezentálása 100
összesen 300

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 13.03.2023.

Topics covered during the term

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Projektfeladat tantárgyat felvett hallgatók feladatkiírása és teljesítése az érintett tanszéken történik. A témacsoportokat, feladatokat a tanszékek hirdetik meg a 5. szemeszter elején. A téma megismerése és a korábbi, a képzés során szerzett ismeretek további elmélyítése • A képzés jegyzetén, kötelező irodalmán való túllépés, illetve Projektfeladattal párhuzamosan futó tantárgy esetén a problématerülethez kapcsolódó fejezet feldolgozása. • (Hazai és idegen nyelvű) tudományos forrásokra támaszkodás. Elsősorban nívós (magas tudománymetriai adatokkal rendelkező) folyóiratok cikkeit és a témában meghatározó könyveket kell feldolgozni. Az irodalomkutatás módjának megismerése • A megismert szakirodalomban foglaltak önálló, saját megfogalmazása • Az adatbázisok használatának elsajátítása A hivatkozás módjának elsajátítása A projektfeladat „műfajának” megismerése • Fogalmazási, dolgozatfelépítési, stílusbeli elvárások megismerése • A formai sablonban előírt formátumú, szabályos szakszöveg írásának elsajátítása A vállalat témához kapcsolódó szervezeti egységeinek, tevékenységeinek bemutatása • A dolgozat kutatási kérdéseihez (feldolgozandó problémáihoz) kapcsolódó folyamat megismerése, a területen dolgozó szakemberek felkutatása, információ gyűjtése. • Amennyiben nincs még vállalati kapcsolat, akkor ennek agilis keresése (a konzulensnek aktívan és rendszeresen be kell számolni, hol és milyen formában megy a vállalati kapcsolatok lehetőségeinek feltárása, erre egy teljes félév rendelkezésre áll). A Szakdolgozat megkezdéséhez már elengedhetetlen a vállalati kapcsolat megléte. Szakdolgozat lehetőségeinek ismertetése

Lecture topics

Additional lecturers

Name Position Contact details
A témákat kiíró oktatók.

Approval and validity of subject requirements