Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tárgy oktatásának célja, hogy a hallgatók elsajátítják a konszolidált beszámoló összeállításához szükséges alapvető ismereteket. A hallgatók az elméleti ismeretek mellett gyakorlati példákon keresztül ismerkednek meg a konszolidált beszámoló elkészítésével.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri
- • a konszolidáció módszereit,
- • a konszolidálásra vonatkozó szabályokat
Képesség
- A hallgató képes
- • az önálló tanulás megtervezésére, megszervezésére és végzésére,
- • a téma szakirodalmi forrásainak megértésére és feldolgozására,
- • a vállalati számviteli, pénzügyi döntések mögötti összefüggések felismerésére
- • a döntéshozatalt támogató számítások elvégzésére
Attitűd
- A hallgató
- • nyitott a számviteli szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására
- • a tanulás során együttműködik oktatóval és hallgató társaival,
- • gyarapítja tudását és tájékozódik,
- • használja az IKT eszközök által kínált lehetőségeket.
Önállóság és felelősség
- A hallgató
- • nyitott a megalapozott kritikai észrevételek elfogadására,
- • a tanulás során együttműködik hallgatótársaival a feladatok megoldásában,
- • önálló döntéshozatalra képes,
- • a számviteli, pénzügyi döntések során képes megalapozottan mérlegelni,
- • átlátja a felelősségvállalás súlyát és jelentőségét, fel tudja mérni a döntések következményeit
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials
- Dr. Baricz Rezső: Konszolidált beszámoló alapjai, példatár és feladatgyűjtemény, Saldo, Budapest, 2016
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi teljesítményértékelés) alapján történik. A tárgy vizsgával zárul.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény értékelés: A félév során órai munka keretében a tantárgyi követelmény 50 százaléka teljesíthető. Az évközi órai munka teljesítménye a félév végi írásbeli vizsgába opcionálisan beszámítható, amennyiben a hallgató számára az összevont értékelés kedvezőbb. Az évközi órai munka követelményeit, értékelési módját az oktató határozza meg. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések Félév végi írásbeli vizsga: A vizsga: 90 perc A tárgyi tudás és képesség kompetenciaelemeinek értékelése, írásos formában történik. A dolgozat a megszerzett ismeretek alkalmazására helyezi a hangsúlyt, mindamellett az elmélet számonkérése is szerepet kap. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Órai munka (opcionálisan): 50
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Év végi írásbeli vizsga: 100
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
TVSZ szerint
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 91-100-100 |
Jeles | 91-100 |
Jó | 81-90 |
Közepes | 66-80 |
Elégséges | 55-65 |
Elégtelen | <49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
Vizsgafelkészülés | 76 |
ÖSSZESEN | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Veit Adrienn | ||
Malinka Krisztina |