Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Összehasonlító országtanulmányok
Azonosító
BMEGT43A233
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
4
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi jegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Szántóné dr. Orbán Annamária / Annamária Szántóné Orbán PhD
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
orban.annamaria@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Szociológia és Kommunikáció Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - EN
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Nemzetközi és üzleti kommunikáció specializáció 2018-tól

Tantárgy szerepe: Szakirányon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Vizuális kommunikáció specializáció 2018-tól

Tantárgy szerepe: Szakirányon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Oktatási Bizottsága (Érvényes: 2021.11.08-tól).

Célkitűzések

The main focus of the course is culture, what kind of effect it has on civilizations, societies and economies of past and present. There will be three major topics, such as „FOOD & TRADITIONS; WATER, ENERGY & SCARCITY OF RESOURCES; PEOPLE, ENVIRONMENT& CITIES”, which represent the most challenging areas of development in the 21st century. Under this umbrella topics, we try to explore and compare the culture and life of many continents and regions of the world.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. ● A kommunikációs intézményrendszer működési mechanizmusainak történeti ismerete
  2. ● A kommunikációs intézményrendszer kulturális beágyazottságának ismerete
  3. ● Az európai kultúra ismerete
Képesség
  1. ● Társadalomtudományi külföldi és hazai források felkutatásának képessége
  2. ● Szaktudományos megnyilatkozásokhoz szükséges források értékelési módszereinek alkalmazása képessége
  3. ● Képes idegennyelven (angolul) szakmai kommunikációra és nyelvi önfejlesztésre
Attitűd
  1. ● Előítéletmentesség
  2. ● A kultúra történeti és társadalmi meghatározottságának elfogadása
  3. ● A saját kultúra (magyar és európai kultúra) sokszínűségének elfogadása és képviselete
Önállóság és felelősség
  1. ● Szuverén módon képviseli szakmai ismeretei és normáit nem szakmai közegben
  2. ● Történetileg és politikailag koherens társadalomfelfogását a saját és környezete fejlesztésre használja
  3. ● Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban

Oktatásmódszertan

Lectures, seminar discussions, student centered project work, oral group in-class presentations, written assignments

Tanulástámogató anyagok

  • Pomeranz, K. & Topik, S. 2006. The World that Trade Created. Society, Culture, and the World Economy. 1400 to the Present. ME Sharpe, Armonk New York, London, England
  • Anheier H. K., & Raj Isar, Y. (Eds.), The Cultures and Globalization Series 5: Cities, Cultural Policy and Governance, London: Sage
  • Lafferty, W.M. (Ed) (2004). Governance for Sustainable Development. The Challenge of Adapting Form to Function, Cheltenham: Edward Elgar (in PDF format, up-loaded to Moodle)
  • Lecture handouts and e-learning materials up-loaded to the Moodle

Általános szabályok

Complex final grade* of theory and practice: 40% - Theory: 2 written in-class test (midterm and final exam based on the lecture, e-learning and team presentation materials), min. 50% of the scores for successful final grading is a necessity! The written part (tests in complex way) can be re-taken on the 15 th (re-take exam period) week 60% - Practice: project work, group oral project presentations, individual written assignments, described detailed in the first class. The pre-defined (in time and topic) group oral presentation is compulsory, and can not be postponed or re-taken! (In case of missed presentation, deduction from the final grading could be expected.) Class attendance: According to BME academic regulations, students should attend min. 70% of the classes (theory and practice together)*. However, after having missed 30% of the classes, student will be given “F” grade. * Note: In the first two weeks of the semester, international incoming students have a “tolerance” period (because of visa and other administrative problems), but from the third week, the above regulation applies.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • 2 written in-class tests: 40
  • project work, group oral project presentations, individual written assignments: 60
  • összesen: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • :

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 93-100-100
Jeles 86-92
74-85
Közepes 62-74
Elégséges 50-61
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 56
házi feladat elkészítése / felkészülés a teljesítményértékelésre / vizsgafelkészülés / 44
felkészülés a teljesítményértékelésre 40
vizsgafelkészülés 40
összesen 180

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A félévben sorra vett témák

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége