Verziók
Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tárgy oktatásának célja, hogy a hallgatók megbízható tudásra tegyenek szert az ellenőrzés kialakulásáról, alapfogalmakról, az államhatalmi szervek ellenőrző tevékenységéről, valamint a belső ellenőrzés folyamatairól A hallgató ismereteket szerez továbbá a könyvvizsgálat szerepéről, feladatairól, módszereiről, a Nemzetközi Könyvvizsgálati Standardokról, azok belső összefüggéseiről. A tantárgy specifikus célja, hogy a módszertani ismeretek nyújtásával – és a korábban megismertek felelevenítésével – a hallgatók olyan mértékű jártasságra tegyenek szert, hogy képesek legyenek az ellenőrzési és könyvvizsgálati feladatok értelmezésére és alkalmazására. Fontos követelmény, hogy a tantárgy keretében tanultak alapján a hallgató képes legyen alkalmazni az ellenőrzés módszertanát, annak tervezésétől a lebonyolításig.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Megfelelő ismeretek megszerzése az elvégzendő ellenőrzési és könyvvizsgálati feladatokról, a kapcsolódó módszertanról.
Képesség
- A hallgatók a félév végére rendszerben látják az ellenőrzési és könyvvizsgálati feladatokat, megfelelő ismeretanyaggal rendelkeznek a folyamat egyes elemeiről a tervezéstől egészen a lebonyolításig. A hallgatók a félév végére képesek lesznek a beszámolók ellenőrzésére. Képesek lesznek az ellenőrzéshez, könyvvizsgálathoz kapcsolódó összefüggések felismerésére
Attitűd
- A hallgató
- • nyitott a számviteli szakterület innovációinak megismerésére és adaptálására;
- • a tanulás során együttműködik oktatóval és hallgató társaival;
- • gyarapítja tudását és tájékozódik;
- • használja az IKT eszközök által kínált lehetőségeket.
Önállóság és felelősség
- Megfelelő ismeretek megszerzése az elvégzendő ellenőrzési és könyvvizsgálati feladatokról, a kapcsolódó módszertanról.
- Képesek lesznek az összefüggések felismerésére, támogatni az ellenőrzési munkát, illetve további önálló el-lenőrzés lebonyolítására. A rendszerben gondolkodás képességének fejlesztése révén a hallgató alkalmas az önálló feladatmegoldásra, átlátja könyvvizsgálati munkához tartozó felelősségi köröket. Képes felelősséget vállalni munkájával és magatartásával kapcsolatos szakmai, jogi és etikai normák és szabályok betartásáért, tevékenysége következményeiért, javaslataiért, döntéseiért.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IKT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és cso-portmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Kötelező szakirodalom - Obligatory:
- • Az előadásokon és szemináriumokon kiadott, illetve a kari moodle rendszerből letölthető anyagok.
- • Magyar Nemzeti Könyvvizsgálati Standardok (MKVK, 2017.)
- • Nemzetközi Könyvvizsgálati standardok (MKVK, 2017.)
- Ajánlott szakirodalom – Recommended:
- • Lukács J (2017): Könyvvizsgálat rendszere (2017), Aula kiadó, Budapest
- • Lukács J (2019): Ellenőrzés és könyvvizsgálat alapjai (2019), MKVK OK, Budapest
- • Galántainé Máté Zs. (2014): Adó(rendszer)tan, Aula Kiadó, Budapest
- • Birher I.-Sztanó I.-Vladárné Kiss A.-Vörös L. (2014): Vállalkozások ellenőrzése, Perfekt Kiadó, Budapest
- • Herich Gy. (2020): Adótan, Penta Kiadó, Budapest
- • 2000. évi C. törvény a számvitelről
- • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről,
- • A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továb-biakban: Ket.) az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatalról szóló 273/2006. (XII. 23.) Kormányrendelet.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az évközi írásbeli teljesítménymérés (összegző ta-nulmányi teljesítményértékelés) alapján történik. A tárgy vizsgával zárul.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása - Részteljesítmény értékelés (évközi beszámoló): A félév során az oktató által kiadott témában prezentációs elő-adás tartása (időtartalma: 15 perc). A prezentációs előadás 50%-ban kerül beszámításra a végső érdemjegy ki-alakításában. - Aláírási (vizsgára bocsátási) feltétel: évközben tartott prezentációs anyag elkészítése, és annak előadása. Amennyiben az évközben előírt feladatot nem teljesíti, és vagy nem éri el a minimális követelményszintet, a szorgalmi időszak utolsó hetében pótolhatja. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések - Félév végi írásbeli vizsga: A vizsga: 90 perc A tárgyi tudás és képesség kompetenciaelemeinek értékelése, írásos formában történik. A dolgozat a megszerzett is-meretek alkalmazására helyezi a hangsúlyt, mindamellett az elmélet számonkérése is szerepet kap.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Évközi számonkérés alapján: 50
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Év végi írásbeli vizsga: 50
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | <96-100 |
Jeles | 91-95 |
Jó | 81-90 |
Közepes | 66-80 |
Elégséges | 50-65 |
Elégtelen | >49 |
Javítás és pótlás
Amennyiben az évközben előírt feladatot nem teljesíti, és vagy nem éri el a minimális követelményszintet, a szorgalmi időszak utolsó hetében pótolhatja
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Rózsa Attila |