Versions
Department of Technical Education
Programme: Műszaki szakoktató alapszak 2017/18/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 6
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- a portfolió fogalmának, szerepének megismertetése
- a portfolió készítés megismertetése
- az e-portfolió készítésével kapcsolatos feladatok ismerete
Ability
- a szakmai gyakorlatra való felkészülés, egyéni tervezés
- a szakmai gyakorlatot biztosító szakképző intézményi működés kereteinek, formális és informális kapcsolati lehetőségeinek megismerése
- a gyakorletvezető tanárokkal, szaktanárokkal való együttműködés képességének fejlesztése
- a szakképző intézményben megfigyelt szakmai nézetek; szándékok, törekvések reflektív értékelése
Attitude
Autonomy and responsibility
- a portfolióhoz kapcsolódó dokumentumok gyűjtése, rendszerezése
- a portfolió készítés folyamatának egyéni megtervezése
- önreflexiós képesség formálása
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Falus Iván - Kimmel Magdolna (2009): A portfolió Gondolat Kiadó
- Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfolió
- http://www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/06_tanari_portfolio.pdf
- https://www.oktatas.hu/pub_bin/unios_projektek/tamop_315_pedkepzes_fejl/3_1_5_1_hirlevel_Kotschy_Beata__portfolio.pdf
- Kimmel Magdolna (2002): A refletív gyakorlat gyökerei Pedagógusképzés 2002.3.120-123.p.
- Szabóné dr. Berki Éva (2015): Mentori keretek - mentori szerepek - mentori feladatok
- http://kozokos.moodle,appi.bme.hu/mod/folder/view,php?id=25466
- Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése Gondolat Kiadói Kör 2003. Budapest ISBN 963 9500 61 5
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített portfólióhoz kapcsolódó feladat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- részteljesítmény értékelés (beadandó feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- szóbeli részvizsga: 30%
- évközi eredmények beszámítása: 70%
- összesen: 100%
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének feltétele, hogy a 3.3. pont szerint megszerezhető pontszám legalább 50%-át elérje a hallgató. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartam érvényes.
Grading
% | |
---|---|
Excellent | > 90 |
Very good | 80-90 |
Good | 70-80 |
Satisfactory | 60-70 |
Pass | 40-60 |
Fail | < 40 |
Correction and retake
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak első keddjén, 12:00-ig adható be vagy az előadónak elektronikus formában küldhető meg. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb házi feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
4 | |
4 | |
10 | |
12 | |
30 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | ömlesztett |
2. | A szakmai gyakorlati portfolió tartalma, megjelenési formája; portfólió dokumentumok összegyűjtése; a portfolió dokumentumok önreflektív értékelése a kompetenciamátrixban megadott keretrendszer szerint |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Szabóné dr. Berki Éva | c. egyetemi docens | berki.e@eik.bme.hu |