Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
INTÉZMÉNYSPECIFIKUS GYAKORLAT II. – SZAKKÉPZÉS IRÁNYÍTÁS
Azonosító
BMEGT51S527
A tantárgy jellege
Részidős képzés távoktatás / kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
10
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
évközi jegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
dr. habil Kálmán Anikó
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
kalman.aniko@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar-HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelezően választott

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
• alapképzési szakhoz kapcsolódó tanítói és vagy főiskolai szintű (BA/BSC) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat • mesterképzési szakhoz kapcsolódó egyetemi szintű (MA) tanári oklevél és 3 év oktatási intézményben szerzett szakmai gyakorlat
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

Annak elérése, hogy a képzéshez kapcsolódó finanszírozási folyamatokat megismerje a hallgató, a nappali/felnőttoktatás finanszírozási kérdéseit, mind pedig a képzésben részt vevő képzési költségeit és juttatásait, lehetőségeit. Ismerje a képzés lebonyolításához szükséges oktatói feltételeket, elvárásokat. Ismerje az oktatók szakmai és adminisztrációs feladatait. A hallgató értse a képzés teljes folyamatát, dokumentációs rendet. Megismerje, hogy a képzés egy-egy szakaszában milyen dokumentációs folyamatokat kell követni. Ismerje a dokumentumokat, szükséges felületeket. Nagyon meghatározó, hogy a ismerje a képzéshez kapcsolódó szolgáltatási lehetőségeket.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. 1. Tisztában lesz a szakképzés finanszírozási lehetőségeivel, szabályozásával.
  2. 2. Ismerni fogja a képzésben lévő díjfizetési és finanszírozási lehetőségeit.
  3. 3. Érteni fogja a szakképzés intézménytípusainak szervezeti működési rendjét.
  4. 4. Ismerni fogja a képzés folyamatának dokumentációs rendjét.
Képesség
  1. 1. Képes lesz a szakképzéshez kapcsolódó finanszírozási rend áttekintésére.
  2. 2. Képes lesz saját intézményének helyét, szerepét azonosítani a szakképzés rendszerében.
  3. 3. Képes lesz a szakképzéshez kapcsolódó dokumentációs rend áttekintésre, értelmezésére.
Attitűd
  1. 1.Fogékony lesz a képzésekhez kapcsolódó finanszírozási folyamatok követésére.
  2. 2. Fogékony lesz a szakképzés intézményeihez kapcsolódó szervezeti változások követésére.
  3. 3. Nyitott lesz a szakképzés adminisztrációs, dokumentációs folyamatok követésre, vezetésére.
  4. 4. Nyitott lesz a képzéshez kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére.
Önállóság és felelősség
  1. 1. Önállóan és felelősséggel fog finanszírozás folyamataiba koordinációs és döntéshozó feladatot ellátni.
  2. 2. Önállóan és felelősséggel fog szakképző intézmény szervezeti kérdéseiben fejlesztési feladatokat ellátni.
  3. 3. Önállóan és felelősséggel fog dokumentációs, adminisztrációs feladatokat ellátni, dönteni adminisztratív kérésekben.
  4. 4. Önállóan és felelősséggel fog képzéshez kapcsolódó szolgáltatásokban fejlesztési feladatokat ellátni.

Oktatásmódszertan

Előadások, helyszíni vizsgálatok, szituációs gyakorlatok, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok

Tanulástámogató anyagok

  • 1168/2019.(III.28.)Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
  • Felnőttképzés megújítása 2020
  • Jogszabályok:
  • Magyarország Alaptörvénye
  • 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
  • 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
  • 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
  • 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a gyakorlat befejezést követő 2 héten belül tematikus dolgozat eredménye alapján.

Teljesítményértékelési módszerek

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a gyakorlaton való 100%-os részvétel, • aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában, • tematikus dolgozat beadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • gyakorlaton való aktív részvétel: 30%
  • tematikus dolgozat : 70%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

A foglalkozáson való részvétel.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 94% felett-100
Jeles 88–94%
75–87%
Közepes 62–74%
Elégséges 50–61%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a gyakorlaton 10
felkészülés a gyakorlatra 40
dolgozat elkészítése 30
egyéb felkészülés 10

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A szakképzéshez tartozó finanszírozási kérdések. • Oktatók a szakképzésben • Tárgyi feltételek a szakképzésben. • A szakképzés intézményeinek szervezeti felépítésének sajátosságai. • A képzés folyamatának dokumentációja • A képzéshez kapcsolódó szolgáltatások. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. A szakképzéshez tartozó finanszírozási kérdések.
2. Oktatók a szakképzésben
3. Tárgyi feltételek a szakképzésben.
4. A szakképzés intézményeinek szervezeti felépítésének sajátosságai.
5. A képzés folyamatának dokumentációja
6. A képzéshez kapcsolódó szolgáltatások.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
- - -

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.