Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS A MENTORI MUNKÁBAN
Azonosító
BMEGT51S561
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
5
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsga érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kattein-Pornói Rita
Beosztása
adjunktus
Email címe
kattein-pornoi.rita@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar -HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
-
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2022.10.26.) az 580768/11/2022 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2022.10.26-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja: a képzésben résztvevők felkészítése a tanárjelöltek egyéni összefüggő gyakorlatának és különböző pedagógiai folyamatának egzakt módszerekkel történő elemzésére.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. - képes megszervezni és megvalósítani a tanárjelölt/pályakezdő pedagógus egyéni összefüggő szakmai gyakorlatát/beilleszkedését támogató tevékenységeket
Képesség
  1. -
Attitűd
  1. -
Önállóság és felelősség
  1. -

Oktatásmódszertan

A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • 1. Kata János: Statisztikai módszerek a pedagógus munkájában (tanszéki jegyzet, forrása: moodle-tanlap)
  • Ajánlott irodalom / Recommended literature:
  • 2. Varga Lajos: Kutatásmódszertan (Közoktatásvezetői szak jegyzete, Budapest, 2006.)
  • 3. Ketskeméty László-Izsó Lajos-Könyves Tóth Előd: Bevezetés az SPSS Statistics programrendszerbe, Artéria Stú-dió Kft, Budapest, 2011

Általános szabályok

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

- Csoportmunkában történő aktív részvétel. - Táblázatkezelő programok statisztikai alkalmazásainak használata.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
  • részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
  • részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • Vizsga: 50

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Gyakorlaton való aktív részvétel, házi feladat elkészítése.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 91-94
86-90
Közepes 80-85
Elégséges 51-79
Elégtelen 0- 50

Javítás és pótlás

- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó gyakorlatok, egyedi problémák bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 5
felkészülés a teljesítményértékelésre 45
házi feladat elkészítése 40
Összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. - intervallumbecslési módszerek alkalmazása és eredményük értelmezése a pedagógiában- korrelációelemzési módszerek alkalmazása és eredményük értelmezése a pedagógiában- kereszttáblaelemzési módszerek alkalmazása és eredményük értelmezése a pedagógiában- adatelemzés nemparaméteres eljárásokkal- kétváltozós lineáris és egyéb (logisztikus) regressziószámítás elvi alapjai és alkalmazási lehető-ségei a pedagógiában(A gyakorlatokon a hallgatók önállóan oldanak meg a fenti témákban feladatokat számítógép és táblázatkezelő, illetve rendelkezésükre bocsátott egyéb programok segítségével)

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Kata János

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.