Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 4
Célkitűzések
A tantárgy célja: a képzésben résztvevők felkészítése a tanárjelöltek egyéni összefüggő gyakorlatának és különböző pedagógiai folyamatának egzakt módszerekkel történő elemzésére.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- - képes megszervezni és megvalósítani a tanárjelölt/pályakezdő pedagógus egyéni összefüggő szakmai gyakorlatát/beilleszkedését támogató tevékenységeket
Képesség
- -
Attitűd
- -
Önállóság és felelősség
- -
Oktatásmódszertan
A gyakorlatok során szükséges kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- 1. Kata János: Statisztikai módszerek a pedagógus munkájában (tanszéki jegyzet, forrása: moodle-tanlap)
- Ajánlott irodalom / Recommended literature:
- 2. Varga Lajos: Kutatásmódszertan (Közoktatásvezetői szak jegyzete, Budapest, 2006.)
- 3. Ketskeméty László-Izsó Lajos-Könyves Tóth Előd: Bevezetés az SPSS Statistics programrendszerbe, Artéria Stú-dió Kft, Budapest, 2011
Általános szabályok
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények elérése a gyakorlatokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) és a hospitálások speciális szempontok alapján történő dokumentálása alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
- Csoportmunkában történő aktív részvétel. - Táblázatkezelő programok statisztikai alkalmazásainak használata.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- szintfelmérő értékelés (ellenőrző dolgozat): 20
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 20
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Vizsga: 50
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Gyakorlaton való aktív részvétel, házi feladat elkészítése.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100 |
Jeles | 91-94 |
Jó | 86-90 |
Közepes | 80-85 |
Elégséges | 51-79 |
Elégtelen | 0- 50 |
Javítás és pótlás
- Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiválható vagy helyettesíthető, jó gyakorlatok, egyedi problémák bemutatásával azonban az érdemjegy javítható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 5 |
felkészülés a teljesítményértékelésre | 45 |
házi feladat elkészítése | 40 |
Összesen | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
A 2.1 és 2.2. pontban megfogalmazott célok és tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | - intervallumbecslési módszerek alkalmazása és eredményük értelmezése a pedagógiában- korrelációelemzési módszerek alkalmazása és eredményük értelmezése a pedagógiában- kereszttáblaelemzési módszerek alkalmazása és eredményük értelmezése a pedagógiában- adatelemzés nemparaméteres eljárásokkal- kétváltozós lineáris és egyéb (logisztikus) regressziószámítás elvi alapjai és alkalmazási lehető-ségei a pedagógiában(A gyakorlatokon a hallgatók önállóan oldanak meg a fenti témákban feladatokat számítógép és táblázatkezelő, illetve rendelkezésükre bocsátott egyéb programok segítségével) |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Kata János |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.