Célkitűzések
Annak elérése, hogy a hallgató megértse a felnőttképzés toborzási feladatait, lehetőségeit technikáit. Megértse a képzés szükséglet felmérésének alapvetőségét, ismerje azokat a gazdasági, munkaerőpiaci folyamatokat ami alapján a képzési szükségletet megértve kialakíthatja a képzési portfoliót. Tudatos és felkészült képzési tanácsadási programot tudjon összeállítani. Kiemelt cél, hogy a jelentkezők előképzettségének elemzését, szakmai tapasztalatát, szakmai gyakorlatát vizsgálni tudja és képes legyen egyéni tanulási utat ajánlani a jelentkezőnek. Cél, hogy a hallgató megismerje a képzés indításához hivatalos eljárásrendet egyértelmű legyen számára, hogy melyek azok a képzések amelyek bejelentés alapján folytatható felnőttképzési tevékenységek, s melyek azok a felnőttképzési tevékenységek melyek engedélyalapján folytathatók. Kiemelt cél, hogy megismerje a hallgató a felnőttképzési jogviszony kereteit.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Gyakorlat felnőttképzőnél, gyakorlatvezető irányításával. A gyakorlat során a gyakorlatvezető bemutatja a felnőttképzési gyakorlati folyamatokat és a kurzus végén projektmunkát készít a hallgató, amely egy felnőttképzési folyamat modellezése 10-15 oldalban.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok-
- Stratégia:
- 1168/2019.(III.28.)Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
Általános szabályok
A tanulmányi eredmények értékelése a gyakorlati tevékenység/foglalkozás aktivitásából és az elkészített 10-15 oldalból álló projektmunka értékeléséből áll.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. A projektumka egy 10-15 oldalas írásos dokumentum, melyet a gyakorlatvezető kijelöl a hallgató számára. A projektumka egy felnőttképzési tevékenységet modellez, elemez. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- -: -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94-100-100 |
Jeles | 88-94 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-74 |
Elégséges | 50-91 |
Elégtelen | 0-50 |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel gyakorlaton | 10 |
felkészülés a gyakorlatra | 80 |
tematikus dolgozat elkészítése | 80 |
egyéb felkészülés | 10 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.