Objectives
To achieve the student's understanding of the recruitment tasks and possibilities of adult education. Understand the basics of assessing the need for training, know the economic and labour market processes on the basis of which you can develop a training portfolio to understand the need for training. Develop a conscious and prepared training counselling program. The main objective is to be able to examine the analysis, professional experience and traineeship of the applicants and to offer the applicant an individual learning path. The aim is to make it clear to the student the official procedures for starting the training, which are the trainings that can be carried out on the basis of an application for adult education activities, and which adult education activities can be carried out on the basis of a permit. The main goal is to get to know the framework of the adult education relationship.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Practice in adult training under the guidance of a trainee. During the practice, the trainee introduces the practical processes of adult education and at the end of the course the student prepares project work, which is modelling an adult training process in 10-15 pages.
Materials supporting learning
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok-
- Stratégia:
- 1168/2019.(III.28.)Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
General Rules
A tanulmányi eredmények értékelése a gyakorlati tevékenység/foglalkozás aktivitásából és az elkészített 10-15 oldalból álló projektmunka értékeléséből áll.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. A projektumka egy 10-15 oldalas írásos dokumentum, melyet a gyakorlatvezető kijelöl a hallgató számára. A projektumka egy felnőttképzési tevékenységet modellez, elemez. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: -
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A tantárgyi követelmények jóváhagyása és érvényessége A Kari Hallgatói képviselet véleményezése után jóváhagyta …………………., 2021………. Hatályos: 2021,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,.től
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94-100-100 |
Very good | 88-94 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-74 |
Pass | 50-91 |
Fail | 0-50 |
Retake and late completion
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel gyakorlaton | 10 |
felkészülés a gyakorlatra | 80 |
tematikus dolgozat elkészítése | 80 |
egyéb felkészülés | 10 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |