Verziók
Szak: Közoktatási vezető szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy célja segítséget adni azoknak a hallgatóknak, akik szakdolgozatuk írásakor törekednek a saját területükön értelmezett problémakör tudományos igényű feltárására, az eredmények értelmezésére és közreadására. A tantárgy oktatásánál szempont a gyakorlat-központúság, ahol a hallgatók az elméleti ismereteiket és a munkájuk során szerzett tapasztalataikat alkotó módon mélyíthetik el.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata.
Tanulástámogató anyagok
- Kutatásmódszertan - Bevezetés a pedagógiai induktív kutatás módszereibe és útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Kutatásmódszertan II. – Bevezetés a pedagógiai deduktív és szociálpszichológiai kutatás módszereibe, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Csíkos Csaba: A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2020, ISBN 978-963-489-248-9
Általános szabályok
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő tematikus dolgozat leadásával.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100 %-os részvétel • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- dolgozat: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94% felett-100 |
Jeles | 88–94% |
Jó | 75–87% |
Közepes | 62–74% |
Elégséges | 50–61% |
Elégtelen | 50% alatt |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel kontaktórán | 6 |
felkészülés a félévközi jegy megszerzésére | 130 |
egyéb felkészülés | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A kutatás célja, tartalma, környezete. Szakirodalom feltárása és feldolgozása. Előfeltételek és hipotézisek kidolgozása. Statisztikai programok kezelése (EXCEL, SPSS). Gyakoriság, középérték, szóródás, mérési hibák, skálázás. • A kutatási terv előkészítése, lebonyolítása. A kutatási eredmények értelmezése, következtetések levonása. Szórásnégyzet, szórás, korrelációs együttható. Normál eloszlások, pont- és intervallumbecslés. A statisztikában alkalmazott főbb eloszlástípusok. • A mintavétel és formái. Primer és szekunder kutatási módszerek. Reprezentativitás. • Tatalomelemzés. Szövegbányászati módszerek. • Hipotézisvizsgálat. Egymintás T-próba, kereszttábla-elemzés. • Az adatok képi megjelenítése, vizualizáció. • A szakdolgozat megírásánál alkalmazható módszerek. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.