Programme: Public education manager programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The aim of the course is to help students who, when writing their thesis, seek to explore the problem in their field with scientific needs, to interpret and publish the results. Practice-oriented is a consideration when teaching the subject, where students can deepen their theoretical knowledge and experience in a creative way.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
Teaching methodology
Lectures, communication in writing and orally, use of IT tools and techniques.
Materials supporting learning
- Kutatásmódszertan - Bevezetés a pedagógiai induktív kutatás módszereibe és útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Kutatásmódszertan II. – Bevezetés a pedagógiai deduktív és szociálpszichológiai kutatás módszereibe, szerk: Varga Lajos, BME MPT 2006
- Csíkos Csaba: A neveléstudomány kutatásmódszertanának alapjai, ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 2020, ISBN 978-963-489-248-9
General Rules
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a kontaktórákat követő tematikus dolgozat leadásával.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • a kontaktórákon való 100 %-os részvétel • tematikus dolgozat leadása • a tantárgyi tudás, képesség, attitűd, valamint az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemek értékelése. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: • nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- -: 100%
Percentage of exam elements within the rating
- -: -
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
-
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94% felett-100 |
Very good | 88–94% |
Good | 75–87% |
Satisfactory | 62–74% |
Pass | 50–61% |
Fail | 50% alatt |
Retake and late completion
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
- | 6 |
- | 130 |
- | 14 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll: Tartalmi egységek • A kutatás célja, tartalma, környezete. Szakirodalom feltárása és feldolgozása. Előfeltételek és hipotézisek kidolgozása. Statisztikai programok kezelése (EXCEL, SPSS). Gyakoriság, középérték, szóródás, mérési hibák, skálázás. • A kutatási terv előkészítése, lebonyolítása. A kutatási eredmények értelmezése, következtetések levonása. Szórásnégyzet, szórás, korrelációs együttható. Normál eloszlások, pont- és intervallumbecslés. A statisztikában alkalmazott főbb eloszlástípusok. • A mintavétel és formái. Primer és szekunder kutatási módszerek. Reprezentativitás. • Tatalomelemzés. Szövegbányászati módszerek. • Hipotézisvizsgálat. Egymintás T-próba, kereszttábla-elemzés. • Az adatok képi megjelenítése, vizualizáció. • A szakdolgozat megírásánál alkalmazható módszerek. Az egyes félévben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- | - | - |