Verziók
Szak: Mentorpedagógus szak 2021/22/2 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 3
Célkitűzések
A tantárgy célkitűzése, hogy megismertesse a hallgatót a statisztikai adatelemzés alapvető módszereivel, ezek alkalmazásával a pedagógiai elemzések során. Olyan eszközrendszer átadása, mely rövidtávon a szakdolgozatnak a képzés céljaival megegyező elemzési színvonalára, illetve a későbbiekben pedagógiai kutatásokban való részvételre ad lehetőséget a hallgatónak.
Tanulmányi eredmények
Tudás
Képesség
Attitűd
Önállóság és felelősség
- 1. Döntéseiben szakmai önreflexióra és önkorrekcióra képes. 2. Önállósággal rendelkezik szakmája átfogó és speciális kérdéseinek felvetésében és elemzésében. 3. Együttműködés és felelősségvállalás jellemzi.
Oktatásmódszertan
Az elméleti ismeretek előadáson történő átadása, a tanult technikai (szoftverkezelési), illetve adatfeltárási, adatelőkészítési és adatelemzési módszerek otthoni önálló munkával történő begyakorlása és elsajátítása. Az eredmények értékelésének csoportmunkában történő feldolgozása, esettanulmányok elemzése.
Tanulástámogató anyagok
- 1. Kata János: Statisztikai módszerek a pedagógus munkájában (tanszéki jegyzet, forrása: moodle-tanlap)
- 2. Varga Lajos: Kutatásmódszertan (Közoktatásvezetői szak jegyzete, Budapest, 2006.)
- 3. Ketskeméty László-Izsó Lajos-Könyves Tóth Előd: Bevezetés az SPSS Statistics programrendszerbe, Artéria Stúdió Kft, Budapest, 2011
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során megírt három házi feladat, illetve az elméleti tananyag elsajátításának ellenőrzésére irányuló szóbeli vizsga eredménye alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgyi tudás, az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. van
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 16
- 2. részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 17
- 3. részteljesítmény értékelés (3. házi feladat): 17
- szóbeli vizsga: 50
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -:
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes -én, érvényes -től.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 87- 100 |
Jó | 75- 87 |
Közepes | 62- 75 |
Elégséges | 50- 62 |
Elégtelen | 0- 50 |
Javítás és pótlás
1) A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
házi feladatra felkészülés | 30 |
tanórákra való felkészülés | 30 |
számítógépes gyakorlás | 12 |
vizsgafelkészülés | 12 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a képzés adottságaihoz igazítva öt témakört ölel fel. Ezek az órarendi beosztásnak megfelelő tömbökben kerülnek tárgyalásra.. Ezek hossza a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően az egyes félévek során változhat.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.