I. SUBJECT DESCRIPTION
II. SUBJECT REQUIREMENTS
III. COURSE CURRICULUM
SUBJECT DATA
OBJECTIVES AND LEARNING OUTCOMES
TESTING AND ASSESSMENT OF LEARNING PERFORMANCE
THEMATIC UNITS AND FURTHER DETAILS
Subject name
PEDAGOGICAL MEASURES AND ANALYSES FOR MENTORS
ID (subject code)
BMEGT51S553
Type of subject
contact hour
Course types and lessons
Type
Lessons
Lecture
6
Practice
0
Laboratory
0
Type of assessment
exam
Number of credits
3
Subject Coordinator
Name
Dr. Kata János
Position
master (qualified instructor)
Contact details
kata.janos@gtk.bme.hu
Educational organisational unit for the subject
Department of Technical Education
Subject website
Language of the subject
magyar - HU
Curricular role of the subject, recommended number of terms

Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2

Subject Role: Compulsory

Recommended semester: 3

Direct prerequisites
Strong
None
Weak
None
Parallel
None
Exclusion
None
Validity of the Subject Description
Approved by the Faculty Board of Faculty of Economic and Social Sciences, Decree No: 581046/15/2021. Valid from: 24.11.2021.

Objectives

The objective of the subject is to familiarize the student with the basic methods of statistical data analysis and their application in pedagogical analyses. The transfer of a system of tools that in the short term allows the student to analyse the thesis in the same way as the objectives of the training and to participate in pedagogical research later on.

Academic results

Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
  1. 1. In its decisions it is capable of professional self-reflection and self-correction. 2. It has autonomy in raising and analysing the comprehensive and specific questions of its profession. 3. It is characterized by cooperation and responsibility.

Teaching methodology

Transfer of theoretical knowledge in the lecture, practice and master the learned technical (software management) and data discovery, data preparation and data analysis methods with independent work at home. Processing of the evaluation of the results in group work, analysis of case studies.

Materials supporting learning

  • 1. Kata János: Statisztikai módszerek a pedagógus munkájában (tanszéki jegyzet, forrása: moodle-tanlap)
  • 2. Varga Lajos: Kutatásmódszertan (Közoktatásvezetői szak jegyzete, Budapest, 2006.)
  • 3. Ketskeméty László-Izsó Lajos-Könyves Tóth Előd: Bevezetés az SPSS Statistics programrendszerbe, Artéria Stúdió Kft, Budapest, 2011

General Rules

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során megírt három házi feladat, illetve az elméleti tananyag elsajátításának ellenőrzésére irányuló szóbeli vizsga eredménye alapján történik.

Performance assessment methods

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgyi tudás, az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. van

Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating

  • 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 16
  • 2. részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 17
  • 3. részteljesítmény értékelés (3. házi feladat): 17
  • szóbeli vizsga: 50

Percentage of exam elements within the rating

Conditions for obtaining a signature, validity of the signature

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes -én, érvényes -től.

Issuing grades

%
Excellent 100-100
Very good 87- 100
Good 75- 87
Satisfactory 62- 75
Pass 50- 62
Fail 0- 50

Retake and late completion

1) A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

Coursework required for the completion of the subject

Nature of work Number of sessions per term
részvétel a kontakt tanórákon 6
házi feladatra felkészülés 30
tanórákra való felkészülés 30
számítógépes gyakorlás 12
vizsgafelkészülés 12

Approval and validity of subject requirements

Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.

Topics covered during the term

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a képzés adottságaihoz igazítva öt témakört ölel fel. Ezek az órarendi beosztásnak megfelelő tömbökben kerülnek tárgyalásra.. Ezek hossza a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően az egyes félévek során változhat.

Lecture topics

Additional lecturers

Name Position Contact details
-

Approval and validity of subject requirements