Programme: Mentor teacher programme from 2021/22/Term 2
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Objectives
The objective of the subject is to familiarize the student with the basic methods of statistical data analysis and their application in pedagogical analyses. The transfer of a system of tools that in the short term allows the student to analyse the thesis in the same way as the objectives of the training and to participate in pedagogical research later on.
Academic results
Knowledge
Skills
Attitude
Independence and responsibility
- 1. In its decisions it is capable of professional self-reflection and self-correction. 2. It has autonomy in raising and analysing the comprehensive and specific questions of its profession. 3. It is characterized by cooperation and responsibility.
Teaching methodology
Transfer of theoretical knowledge in the lecture, practice and master the learned technical (software management) and data discovery, data preparation and data analysis methods with independent work at home. Processing of the evaluation of the results in group work, analysis of case studies.
Materials supporting learning
- 1. Kata János: Statisztikai módszerek a pedagógus munkájában (tanszéki jegyzet, forrása: moodle-tanlap)
- 2. Varga Lajos: Kutatásmódszertan (Közoktatásvezetői szak jegyzete, Budapest, 2006.)
- 3. Ketskeméty László-Izsó Lajos-Könyves Tóth Előd: Bevezetés az SPSS Statistics programrendszerbe, Artéria Stúdió Kft, Budapest, 2011
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a félév során megírt három házi feladat, illetve az elméleti tananyag elsajátításának ellenőrzésére irányuló szóbeli vizsga eredménye alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladatok): a tantárgyi tudás, az önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. van
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 16
- 2. részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 17
- 3. részteljesítmény értékelés (3. házi feladat): 17
- szóbeli vizsga: 50
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes -én, érvényes -től.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 100-100 |
Very good | 87- 100 |
Good | 75- 87 |
Satisfactory | 62- 75 |
Pass | 50- 62 |
Fail | 0- 50 |
Retake and late completion
1) A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 6 |
házi feladatra felkészülés | 30 |
tanórákra való felkészülés | 30 |
számítógépes gyakorlás | 12 |
vizsgafelkészülés | 12 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 08.11.2021.
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a képzés adottságaihoz igazítva öt témakört ölel fel. Ezek az órarendi beosztásnak megfelelő tömbökben kerülnek tárgyalásra.. Ezek hossza a hallgatók összetételétől és az általuk javasolt problémák tárgyalásának jellegétől függően az egyes félévek során változhat.
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
- |