Verziók
Célkitűzések
A tárgy célkitűzése, hogy a hallgatók megismerkedjenek az élethosszig tartó tanulás legfontosabb alapkérdéseivel. Fontos, hogy a tárgy keretén belül a hallgatók betekintést nyerjenek a gazdaság, a munkaerőpiac és a felnőttképzés kapcsolódási pontjaiba. Cél, hogy fölismerjék a felnőttképzés sokirányú kapcsolódási pontjai a gazdaság a munkaerőpiac folyamataival. A hallgatók tanulmányozzák a felnőttképzést érintő aktuális kihívásokat. A tantárgy keretén belül részletes betekintést nyerjenek a felnőttképzés, szakképzés fogalmi rendszerébe és fölismerjék a szakképzés, felnőttképzés kapcsolódási pontjait. További célkitűzés, hogy felhívja a figyelmet a felnőttképzésben lévő oktatási módszertani sokszínűségre. A hallgatók alaposan tanulmányozzák a felnőttkori tanulási helyzeteket és az ehhez kapcsolódó sokszínű módszertani lehetőséget. Kiemelt jelentőségű fejezet a felhő andragógia kérdése, a felnőttképzés egy rendkívül fontos eszközét és lehetőségét tanulmányozzák a hallgatók. A tárgy tanulmányozásának keretén belül kiemelt foltosságú a jogszabályok átfogó ismerete és a szakképzési, felnőttképzési szabályozás összefüggéseinek áttekintése. Tisztában lesz a nemzetközi és hazai képzési keretrendszerekkel.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- 1. Tisztában lesz az élethosszig tartó tanulás és a munkaerőpiac kihívásainak összefüggéseivel.
- 2. Érteni fogja a felnőttképzés és a munkaerőpiaci kérdések szerepét és helyét.
- 3. Ismerni fogja a felnőttképzés alapvető fogalmait és a felnőttképzés, szakképzés kapcsolódási pontjait.
- 4. Ismeri fogja a felnőtképzés oktatási/képzési módszertani sokszínűségét.
- 5. Ismerni fogja a nemzetközi és hazai képzési keretrendszereket.
- 6. Ismerini fogja a felnőtképzés, szakképzés jogszabályi kereteit.
Képesség
- 1. Képes lesz a felnőttképzéshez kapcsolódó folyamatokat értelmezni és elhelyezni.
- 2. Képes lesz a felnőttképzés kérdéseiről kommunikálni.
- 3. Képes lesz a felnőttképzés módszertani sokszínűségét intézményében alkalmazni, a mindennapi munkájába beépíteni.
Attitűd
- 1. Fogékony lesz a felnőttképzésben rejlő lehetőségek felismerésre és alkalmazására.
- 2. Nyitott lesz a felnőttképzési folyamatok támogatására
- 3. Nyitott lesz arra, hogy intézményében a felnőttképzés hiteles szakmai támogatója legyen.
Önállóság és felelősség
- 1. Önállóan képes lesz arra, hogy a felnőttképzési ismereteit beépítse saját intézményi fejlesztésébe, müködésébe
- 2. Önállóan képes lesz arra, hogy a felnőttképzéshez kapcsolódó módszertani kérdéseket alkalmazza.
- 3. Felelősséget vállal a felnőttképzés szabályozásának ismeretében.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Önállóan és csoportmunkában végzett feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok-
- Stratégia:
- 1168/2019.(III.28.)Korm. határozat a Szakképzés 4.0- A szakképzés és a felnőttképzés megújításának középtávú szakmapolitikai stratégiája a szakképzési rendszer válasza a negyedik ipari forradalom kihívásaira
- Felnőttképzés megújítása 2020
- Jogszabályok:
- Magyarország Alaptörvénye
- 2019. évi LXXX. törvény a szakképzésről
- 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
- 12/2020. (II.7.)Korm. rendelet a szakképzési törvény végrehajtásáról
- 11/2020.(II.7.)Korm. rendelet a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról
Általános szabályok
A tanulmányi eredmények értékelése vizsga keretében történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: A foglalkozás során hallgatói aktivitás az elvárt. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés részletes leírása: vizsga
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- -: -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
A foglalkozásokon való részvétel.
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 94-100-100 |
Jeles | 88–94 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74 |
Elégséges | 50–61 |
Elégtelen | 0-50 |
Javítás és pótlás
A házi feladat, félévközi jegy és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel kontaktórán | 15 |
felkészülés a kontaktórára | 90 |
felkészülés a vizsgára | 95 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A 2.2 pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll:
Előadások témái | |
---|---|
1. | 1. Élethosszig tartó tanulás alapkérdései |
2. | 2. Gazdasági és- társadalmi környezet és a felnőttképzés |
3. | 3. Képzési keretrendszerek |
4. | 4. A hazai felnőttképzés stratégiai jelentősége, kihívások a felnőttképzésben |
5. | 5. A szakképzés és felnőttképzés fogalmi rendszere |
6. | 6. A felnőttképzés módszertani kérdései, a felnőttkori tanulás sajátosságai |
7. | 7. Tanulási helyzetek a felnőttkorban |
8. | 8. Felhő andragógia |
9. | 9. A szak-és felnőttképzés jogi szabályozása |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.