Verziók
Célkitűzések
Az előadássorozat célja, hogy megismertesse a külföldi hallgatókat a magyar emberek történelmi, kulturális örökség-ével, hagyományaival, valamint az ország természeti adottságaival és földrajzi sajátosságaival. Ahhoz, hogy a hall-gatók jobban megértsék a mai magyar politikai és gazdasági viszonyokat, az előadás mélységeiben foglalkozik Ma-gyarország történelmével, a magyarok 896-os Kárpát-medencébe történő érkezésétől napjainkig.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató megismerkedik a magyarországi főbb adatokkal és tényekkel (pl. nemzeti szimbólumok, lakos-ság, nyelv, vallás, pénznem, hungarikumok, földrajzi elhelyezkedés, gazdasági jellemzők).
- • Ismeri az ország főbb városait és domborzatának jellemzőit.
- • Megismerkedik a magyar politikai rendszerrel (pl. a miniszterelnök, az államfő és a parlament szerepe, az alkotmánybíróság, a választási rendszer).
- • Megérti a magyar társadalom legégetőbb problémáit (egyenlőtlenség, népességfogyás, nagycsalád, munka-nélküliség, szegénység, etnikum és kisebbség).
- • Betekintést nyer a magyar néphez kötődő építészeti stílusokba, film- és művészeti alkotásokba, vallási és kul-turális hagyományokba, népszokásokba.
Képesség
- • A saját kultúráját a magyar kultúrával összevetve a hallgató meglátja benne a hasonlóságokat és különbsé-geket.
- • Kronologikusan el tudja helyezni a főbb történelmi eseményeket és logikus következtetéseket tud levonni be-lőlük a jelenlegi társadalmi, politikai, és gazdasági helyzetre vonatkozólag.
Attitűd
- • A kurzus során elsajátított tudást igyekszik tovább bővíteni és a történelmi, kulturális helyeket felkeresve személyes tapasztalatot is gyűjteni.
- • Törekszik elfogadni a számára szokatlannak tűnő népi hagyományok (pl. busójárás) mögött rejlő, az ősi magyar kultúra gyökereihez visszanyúló jelentéstartalmakat.
- • Nyitottabbá válik a magyar nyelv és kultúra iránt.
Önállóság és felelősség
- • A magyar kulturális sajátosságokkal felvértezve a külföldi hallgató könnyebben tud együttműködni a ma-gyar hallgatókkal, oktatókkal.
Oktatásmódszertan
Előadás és a hallgatók bevonása interaktív módszerek segítségével.
Tanulástámogató anyagok
- A témák feldolgozásához előkészített videós és írott anyagok, internetes források. - Video and written materials, in-ternet sources to be used for the various topics.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : -
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- : 100
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
28 | |
10 | |
22 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.