Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Kultúraközi kommunikáció - olasz - B2
Azonosító
BMEGT60W62O
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Ventriglia Mauro
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
ventriglia.mauro@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
olasz - IT
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás – approximately B2 level language competence
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja a hallgatók interkulturális kompetenciájának fejlesztése, más kultúrák és kulturális vonatkozású témák iránti érdeklődésük felkeltésével és idegen nyelvi kommunikációs készségeik fejlesztésével, ezzel is segítve eligazodásukat a globalizálódó világban egyre gyakrabban előforduló interkulturális helyzetekben (munkavégzés, tanulmányok külföldiekkel vagy külföldön). A fókusz a szóbeli kommunikációs készségfejlesztésre helyeződik, de párhuzamosan mind a négy nyelvi készségterület fejlődik kulturális különbségekhez kapcsolódó témákon és az azo-kat bemutató anyagokon keresztül.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató tisztában van a kulturális különbségek hátterével,
  2. • ismeri a mögöttesen meghúzódó értékrendeket,
  3. • ismeri az interkulturális kommunikációhoz kapcsolódó elméletek alapjait,
  4. • ismeri a célnyelv országának kulturális sajátosságait, a magas és a hétköznapi kultúra egyes elemeit.
Képesség
  1. • Képes a saját nézőpontját elhagyni, alternatív nézőpontokból helyzeteket, reakciókat végiggondolni, azokban reagálni.
  2. • Meg tud oldani olyan szituációkat, amelyek egy multikulturális munkahelyi vagy nemzetközi üzle-ti/tudományos közegben vitához, konfliktuskezeléshez, közös tervezéshez és kivitelezéshez kapcsolód-nak.
  3. • Képes kezelni az interkulturális félreértésekből adódó konfliktusokat,
  4. • képes összehasonlítani a célnyelvi ország és saját kultúrájának jellemzőit,
  5. • képes írásbeli és szóbeli, vizuális produktumok megértésére és létrehozására az interkulturális témakö-rökben.
Attitűd
  1. • Törekszik arra, hogy minél jobban megértse a más kultúrák sajátosságait, valamint saját országának jel-lemzőit is szívesen közvetíti a külföldiek számára.
Önállóság és felelősség
  1. • Önállóan és folyamatosan fejleszti interkulturális ismereteit, nyelvtudását, szókincsét.

Oktatásmódszertan

Az órák keretében a hallgatóknak lehetősége nyílik csoport-szintű együttműködésre, egyéni prezentációkra, páros és csoportmunkára. Bizonyos feladatoknál önálló otthoni feldolgozást várunk a hallgatóktól.

Tanulástámogató anyagok

  • A kurzus anyaga elektronikus formában is hozzáférhető a GTK Moodle platformján, a segédanyagok egy része audi-ovizuális jellegű. - The teaching material is available online on the Moodle platform of the Faculty of Economic Sci-ences, some materials are in audio-visual mode.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

Órai kommunikációs feladatok, kisebb prezentációk, beadandó feladatok.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Órai kommunikációs feladatok, kisebb prezentációk, beadandó feladatok.: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakttanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

• A célnyelvi kultúra sajátosságai • kulturális eltérések a különböző országok között • sztereotípiák és előítéletek • A kultúra fogalma és elemei • Hofstede kulturális dimenziói • Kultúrák találkozása • verbális és nonverbális kommunikáció • Hétköznapi kommunikációs helyzetek kulturális vonatkozásai • A munkahelyi kommunikáció kulturális vonatkozásai (megbeszélések, munkaszervezés és tervezés, tárgya-lás, meggyőzés stb.)

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.