Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Kommunikációs készségfejlesztés - spanyol - B2
Azonosító
BMEGT60W60S
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Számelyné Dr. Jámbor Emőke
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
jambor.emoke@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
spanyol - ES
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
-
Gyenge
B2 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to B2 level
Párhuzamos
-
Kizáró feltételek
-
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy a szakmai jellegű, munkához kapcsolódó kommunikációra készít fel, de vannak benne a tanulmányok-hoz kapcsolódó témák is. Mindegyik készséget fejlesztjük (az íráskészséget is), de kiemelkedik a szóbeli kommuniká-ció fejlesztése.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. • A hallgató rendelkezik a B2 szintű kommunikációhoz szükséges szókinccsel és ismeri a kommunikációs helyzetek megoldásához szükséges nyelvi szerkezeteket.
  2. • Ismeri a célnyelvi vitakultúra szabályait, rendelkezik a hatékony idegen nyelvi érveléshez szükséges szó-kinccsel.
Képesség
  1. • Tud beszélni az egyetemi tanulmányairól és a szakmai érdeklődéséről.
  2. • Különbséget tud tenni formális és informális kommunikációs helyzetek között és az ehhez kapcsolódó nyel-vi normáknak megfelelően tud kommunikálni.
  3. • Képes érvek és ellenérvek megfogalmazására vitahelyzetekben, tudatosan alkalmazkodik a célnyelvi vitakul-túra szabályaihoz.
  4. • Tud beszélni a jövőbeni terveiről, a különböző típusú munkavégzések előnyeiről és hátrányairól.
  5. • Tud kommunikálni az állásinterjúhoz kapcsolódó helyzetekben.
  6. • Meg tud oldani olyan szituációkat, amelyek munkahelyi vitához, konfliktusokhoz, közös tervezéshez kap-csolódnak (tervező megbeszélés, eredmények prezentálása).
  7. • Alkalmazni tud különböző érvelési és tárgyalástechnikákat.
  8. • Tud írni rövid formális leveleket (pl. tanárnak), javaslatokat tenni, javaslatokat udvariasan elfogadni vagy elutasítani.
Attitűd
  1. • Igénye van a hatékony munkahelyi kommunikációra.
  2. • Törekszik a konstruktív vita szabályainak betartására.
Önállóság és felelősség
  1. • A hallgató bátran és aktívan vesz részt informális és formális kommunikációs helyzetekben.
  2. • Rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez, és felelősséget vállal a nyelvtudása javításáért.

Oktatásmódszertan

A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy növeljük a résztvevők beszédidejét, ennek során lehetőség nyílik szakmai vitára, problémamegoldásokra, együttműködésekre.

Tanulástámogató anyagok

  • Aktuális célnyelvi anyagok: újságcikkek, videók, ezekre épülő feladatok. - Topical materials in the target language: newspaper articles, videos and tasks built on them.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése

Teljesítményértékelési módszerek

Órai kommunikációs feladatok, kisebb prezentációk, beadandó feladatok

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • Órai kommunikációs feladatok, kisebb prezentációk, beadandó feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • -: -

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 89-94
76-88
Közepes 63-75
Elégséges 50-62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

Tanulmányok, munkahelyválasztás, munkahelyi kommunikációhoz kapcsolódó helyzetek

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.