Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelv-tudásu, és a képzési területükkel, az elektromos és számítástechnikai mérnök tudománnyal kapcsolatos nyelvtudá-suk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyak-hoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végez-hessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy az adott félévben szükséges tanulmányi köte-lezettségeit teljesíteni tudja.
- • Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat alapvető nyelvi sajátosságait.
Képesség
Attitűd
- • A hallgatók nyitottan fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
- • Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
- • Kialakítják a kritikai gondolkodás képességét.
Önállóság és felelősség
- • Önálló tanulási stratégiákat megismernek és használnak.
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése.
Tanulástámogató anyagok
- Az oktatási segédanyag nyomtatott és online formában, néhány speciális anyag pedig audiovizuális formában érhe-tő el. A tananyag egy részét egyénileg kell megszerezni. - The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode. Part of the material needs to be managed in a self-access manner.
- Ajánlott irodalom - Recommended literature:
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.
- Phillips, T. (2014). English for Electrical Engineering. Reading: Garnet Publishing Ltd.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- : -
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
56 | |
10 | |
5 | |
10 | |
5 | |
4 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.