Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgató felkészüljön a középfokú (B2 szintű) B vagy C típusú nyelvvizsgára. A kurzus során a hallgató továbbfejleszti a nyelvtudását, de a fő cél a vizsgázáshoz tartozó stratégiák fejlődése, elsősorban az írásbeli vizsga elemeire koncentrálva. A sikeres felkészítéshez szükséges, hogy a hallgató nyelvi szintje megközelítse a vizsga szintjét.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri a számára releváns vizsgák jellemző témaköreit és feladattípusait.
- • Értelmezni tudja a különböző feladattípusokhoz tartozó instrukciókat.
- • Rendelkezik a szükséges vizsgázói stratégiákkal.
- • Ismeri a vizsgafeladatokhoz tartozó értékelési szempontokat
Képesség
- • A hallgató képes kifejteni véleményét, érveket, ellenérveket megfogalmazni a nyelvvizsgák standard írásbeli témaköreire épülő nyelvvizsga-feladatokban.
- • Fogalmazásai szerkesztése során tudatosan alkalmazza az adott írásműre jellemző műfaji sajátosságokat.
- • Meg tud oldani akár összetettebb, konkrét témájú olvasott szöveg értését mérő nyelvvizsgafeladatokat. Képes az olvasott szöveget részleteiben és egészében is értelmezni és átlátni. A szövegértést mérő különböző kérdés-fajtákra releváns választ tud adni a szövegből kiszűrt információk alapján.
Attitűd
- • A hallgató törekszik az együttműködésre és a pontos feladatmegoldásokra.
Önállóság és felelősség
- • Rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez és felelősséget vállal a nyelvtudása ja-vításáért.
Oktatásmódszertan
A hangsúly a vizsgázói stratégiák kialakításán van, ezért sok vizsgafeladatot oldunk meg a tanórán és házi feladatként. Az íráskészség fejlesztése érdekében sok kooperatív munkaformát alkalmazunk, melyek során lehetőség nyílik a társértékelésre is.
Tanulástámogató anyagok
- Különböző nyelvvizsgákhoz készült feladatgyűjtemények és mintafeladatsorok. - Collections of practice tests and sample tests.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése
Teljesítményértékelési módszerek
A vizsgáztatási technikákhoz igazodó kisebb beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok: 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 4 |
házi feladat elkészítése | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A középfokú nyelvvizsgák standard vizsgatémáihoz igazodó feladatokat végzünk
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.