Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
Projektmenedzsment
Azonosító
BMEGT60S167
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Seidl-Péch Olívia
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
seidl-pech.olivia@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar / HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Fordítástechnika (nappali), Részvétel szakmai eseményeken 1. – Translation (full time training), Attending Professional Events 1
Gyenge
none
Párhuzamos
none
Kizáró feltételek
none
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgatók valós fordítóirodai környezetben előforduló, valós fordítási projek-tek feldolgozása és megvitatása során elsajátítsák a fordítási folyamattervezés lépéseit, a projekt szervezéséhez szükséges számítóképes eszközök és programok kezelését, valamint a projektben résztvevő szereplőkkel alkalma-zandó kommunikációs készségeket.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri a fordítóirodai folyamatokat;
  2. ● ismeri a fordítóirodában alkalmazott számítógépes eszközöket, rendszereket;
  3. ● tisztában van a minőségellenőrzés szempontrendszerével.
Képesség
  1. ● Képes előkészíteni egy fordítási projektet adott adatok (pl. mennyiség, határidő, szereplők, stb.) alapján; meg tudja becsülni a felmerülő költségeket;
  2. ● kezelni tudja a fordítástámogató (CAT) eszközöket;
  3. ● el tudja indítani, végig tudja követni, le tudja dokumentálni és le tudja zárni a projektet.
Attitűd
  1. ● A folyamat során a projektben résztvevőkkel korrekt, zökkenőmentes kommunikációra törekszik.
Önállóság és felelősség
  1. ● A hallgató felelősséget vállal saját tanulási folyamataiért;
  2. ● másokkal együttműködve ellenőrzi a folyamatot, felelősséget vállal a projekt sikeres lebonyolításáért.

Oktatásmódszertan

Valós irodai folyamatok modellálása valós eszközökkel és feladatokkal. Pl. egy képzelt projekt tervezése, egy valós miniprojekt tervezése, előkészítése, elemzése, dokumentálása, lezárása. Páros- és csoportmunka.

Tanulástámogató anyagok

  • PPT-prezentációk, feladatlapok (ld. Moodle)
  • PPT presentations, exercise sheets (see Moodle)

Általános szabályok

A hallgatók teljesítményét a félév közben különböző módokon (egyéni és csoportos értékelés, szóban és írásban) és különböző szempontok alapján értékeljük. A féléves értékelés alapja a folyamatos munka, a hallgatók tudását a félév végén teszttel is mérjük.

Teljesítményértékelési módszerek

A hallgatók teljesítményét a félév közben különböző módokon (egyéni és csoportos értékelés, szóban és írásban) és különböző szempontok alapján értékeljük. A féléves értékelés alapja a folyamatos munka, a hallgatók tudását a félév végén teszttel is mérjük.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • teljesítményértékelések: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • teljesítményértékelések: 0

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

nem releváns

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95% felett-100
Jeles 89 - 94%
76 - 88%
Közepes 63-75%
Elégséges 50 - 62%
Elégtelen 50% alatt

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 28
felkészülés a teljesítményértékelésekre 14
házi feladat elkészítése 8
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 8
zárthelyire felkészülés 4

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.

A félévben sorra vett témák

● A projektmenedzsment alapjai ● A projektmenedzser helye, szerepe ● A fordítási projekt folyamata ● Projektmenedzsment-szabványok ● Erőforrástervezés, a munka nyomon követése és ellenőrzése ● A projektmenedzsment jogi vonatkozásai ● Minőségellenőrzés és visszajelzés formái ● A projektmenedzsment informatikai vonatkozásai (fájlok, eszközök, folyamatok) ● Projektszimuláció

Előadások témái

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.