Célkitűzések
A tantárgy célja az, hogy a félév végére a hallgatók elérjék a KER szerinti A1.2 szintet magyar nyelvből. A tantárgy elvégzése után a hallgatók kommunikálni tudnak alapvető, közvetlen információcserét igénylő, ismerős, egyszerű és begyakorolt helyzetekben. Rendelkeznek továbbá a mindennapos kapcsolattartáshoz szükséges legfontosabb szociokulturális ismeretekkel.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató egyre több ismeretet szerez a magyar nyelv grammatikai rendszeréről. Tisztában van a tárgyasság fogalmával, ismeri a tárgy típusait, a birtoklás kifejezőeszközeit, az alapvető igekötők legfontosabb funkcióit, a múlt idő szabályos alakjait, a névutókat, az irányhármasság bővített rendszerét.
- • Gyarapodnak alapvető ismeretei a mindennapi magyar kultúráról.
Képesség
- • El tud olvasni és meg tud érteni nagyon rövid és egyszerű szövegeket. Rövid hétköznapi szövegekben (pl. hirdetésekben, katalógusokban, menetrendekben) megtalálja a számára szükséges információkat.
- • A hallgató képes megérteni a mindennapi kommunikációs fordulatokat és az A.1.2. szinten elvárt szavakat, mondatokat a személyével, környezetével, lakóhelyével, tanulmányaival kapcsolatos témakörökben. Megért rövid, világos és egyszerű üzeneteket.
- • Fel tud tenni és meg tud válaszolni olyan kérdéseket, amelyek a mindennapi szükségleteinek a konkrét kife-jezésére szolgálnak.
- • Képes írásban kommunikálni nagyon egyszerű helyzetekben.
Attitűd
- • Arra törekszik, hogy saját nyelvi szintjének megfelelően egyre nyitottabbá váljon a célnyelvi kommunikáció-ra.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató rendelkezik a alapvető nyelvtanulási stratégiákkal, és aktív részvevője saját tanulási folyamatá-nak.
Oktatásmódszertan
A tanítás folyamat során a beszédértés és a beszédkészség fejlesztése mellett az olvasott szöveg értése és az íráskész-ség fejlesztése is egyre nagyobb mértékben teret kap. A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalma-zunk, a hallgatóknak van lehetőségük megnyilatkozásra, szituációs feladatokban vesznek részt, a nyelvi jelenségek életszerű szövegekbe ágyazottan jelennek meg.
Tanulástámogató anyagok
- Könyvesbolti forgalomban kapható A1 szintű nyelvkönyv és online elérhető kiegészítő anyagok. - A1-level textbook available in bookshops, as well as additional online materials.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
56 | |
28 | |
8 | |
28 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.