Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Nyelvi tárgyak
Tantárgy szerepe: Szabadon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A tantárgy a munkavállaláshoz szükséges kommunikációra készít fel kezdő szinttől, de szerepel benne a minden-napi élethez kapcsolódó szókincs is. A középpontban a szóbeli és írásbeli kommunikáció fejlesztése áll, és mindez munkahelyi környezetbe ágyazva történik
Tanulmányi eredmények
Tudás
- • A hallgató ismeri az elemi hétköznapi és munkahelyi kommunikációhoz szükséges szókincset,
- • ismeri az elemi kommunikációhoz szükséges nyelvi struktúrákat.
Képesség
- • A hallgató tud kommunikálni az egyszerűbb hétköznapi és szakmai élethelyzetekben, pl. ismerkedés kollé-gákkal, napirend, munkahelyi programok,
- • megért nagyon egyszerű munkahelyi telefon- vagy élő beszélgetéseket,
- • tud válaszolni egyszerű, rutinszerű e-mailekre.
Attitűd
- • Nyitott a célnyelvi kommunikációra,
- • elfogad interkulturális különbségeket a munkahelyi kommunikációhoz kapcsolódóan.
Önállóság és felelősség
- • A hallgató önállóan, javító kulcs segítségével ellenőrzi a házi feladatait,
- • önállóan fejleszti a szókincsét,
- • felelősséget vállal a nyelvtudása javításért.
Oktatásmódszertan
A tanulási folyamat során sok pár- és csoportmunkát alkalmazunk, hogy bővítsük a résztvevők beszédidejét. A he-lyes kiejtés rögzülése érdekében kizárólag autentikus hanganyagokat és videókat használunk. Mivel a felsőoktatásban tanulók mindennapi életének része az önálló munkavégzés és a folyamatos tanulás, ehhez igazodva ebben a kurzusban gyorsabb a tanulási folyamat, tehát a kurzus elvégzése több önálló tanulást igényel.
Tanulástámogató anyagok
- Könyvesbolti forgalomban kapható A1 szintű nyelvkönyv és online elérhető kiegészítő anyagok. - A1-level textbook available in bookshops, as well as additional online materials.
Általános szabályok
Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott fel-adatok és/vagy dolgozatok teljesítése.
Teljesítményértékelési módszerek
A hallgatók kisebb beadandók, egyszerűbb prezentációk és dolgozatok segítségével számolnak be a tudásukról.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- beadandók, prezentációk, dolgozatok : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- -: -
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
-
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 95-100-100 |
Jeles | 89-94 |
Jó | 76-88 |
Közepes | 63-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | 0-49 |
Javítás és pótlás
TVSZ szerint
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 56 |
félévközi készülés a gyakorlatokra | 28 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 8 |
házi feladat elkészítése | 28 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.11.08-án. Érvényes 2021.11.08-tól.
A félévben sorra vett témák
A tantárgy tanításhoz használt A1 szintű nyelvkönyv tematikájának megfelelő témák (pl. ismerkedés, foglalkozások, használati tárgyak, napirend, étkezés, tájékozódás, nyaralás, időjárás, utazás).
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
- | - | - |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Külső tanszék vezetője hagyja jóvá.