Programme: Accounting Master’s Programme from 2019/20/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Master of Business Administration MSc from 2019/20 Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
The aim of the course is to present the main fields of the marketing point of view, and the marketingmanagement. Furthermore, to give an overview on the modern marketing concepts, tasks of marketingmanagement, tools of implementation, research methods, and explain how to use them on the certain subareas of marketing – in accordance with other management areas.
Academic results
Knowledge
- Know concept setand the modells of marketingmanagement. Know how the organizations operate on the marketing point of view, and the tasks of marketingmanagement.
- Have an overview how the marketingmanagement and other management areas are connected..
- Have a confident knowledge about the research methods that establish marketing decisions.
Skills
- Are able to recognize and analyse the changes on the market. Know how to implement into the marketing decisions, and know how to professionally apply the research methods that establish decisions.
- Have the ability to argue racionally on the side of the marketing point of view, and able to communicate and work together efficiently with managers from other functional areas.
- In their professional vocabulary, they confidently use the vocabulary of the marketing management profession, the basic scientific concepts of the profession, and the elements of the special vocabulary based on them.
Attitude
- Demean flexibly, sensitive to the changes, behaves proactively.
- Are open to all forms of professional innovation, inclusive but not without thinking, accepting theoretical, practical and methodological innovations.
- Consciously represent the methods with which he / she works in his / her own profession and accepts the different methodological features of other disciplines.
- Are open to critical self-assessment, various forms of professional training, self-developing methods of intellectual worldview and strives for self-development in these areas.
Independence and responsibility
- Are able to perform and manage complex tasks in marketingmanagement, implement the decisions to practice and control them.
- Shall organize their work and the activities of the staff under their management with the independence and responsibility appropriate to their place in the organizational structure.
- Are independent, constructive and assertive in forms of cooperation inside and outside the institution.
Teaching methodology
Lectures, case studies
Materials supporting learning
- Petruska Ildikó – Iványi Tamás: Marketingmenedzsment (MBA és Számvitel mesterszak oktatási segédlet, BME GTK MVT, 2021
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése A tárgy írásbeli vizsgával zárul.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A tanultak gyakorlati alkalmazásához kapcsolódó bónuszfeladatok a félév során kerülnek meghirdetésre az adott félév ütemezéséhez igazodva. A bónuszfeladatok megoldásával szerezhető pontok a vizsgába beszámíthatók, a félév során ismertetett szempontok alapján. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga vagy szigorlat) vizsga érdemjegy: 60 perces, 100 pontos írásbeli vizsga A vizsga elemei: Változatos feladatok − rövid esszékérdések, feleletválasztós kérdések stb. − a tananyagnak a tárgyismertetőben kijelölt részeiből.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
- írásbeli vizsga: 100%
- összesen: 100%
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírás megszerzésének nincs feltétele.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 91-100-100 |
Very good | 81–90 |
Good | 71–80 |
Satisfactory | 61–70 |
Pass | 50–60 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
Ismételt vizsga a TVSz szerint.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 12×2=24 |
folyamatos tanulás | 12x3=36 |
vizsgafelkészülés | 90 |
összesen | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Marketingkoncepció és –menedzsment |
2. | Marketingkörnyezet és marketingkutatás |
3. | Fogyasztói és üzleti piac |
4. | Businessmarketing és beszerzői magatartás |
5. | Értékvezérelt marketingstratégiai döntések |
6. | Termékmenedzsment |
7. | Márkamenedzsment |
8. | Árstratégiai döntések |
9. | Az értékesítési rendszer |
10. | Integrált online és digitális marketingkommunikáció |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Petruska Ildikó | egyetemi docens | petruska.ildiko@gtk.bme.hu |
Iványi Tamás | egyetemi tanársegéd | ivanyi.tamas@gtk.bme.hu |