Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MARKETINGMENEDZSMENT
Azonosító
BMEGT20ML83
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Szalkai Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szalkai.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Számvitel mesterszak 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Szak: Master of Business Administration MSc 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.02.24) a határozat folymatban.

Célkitűzések

Bemutatni a marketingszemléletet, és a marketingmenedzsment fő területeit. Áttekintést adni a korszerű marke-tingkoncepciókról, a marketingmenedzsment feladatokról, megvalósítási eszközökről, kutatási módszerekről, s mindezeknek a marketing egyes részterületein való alkalmazásáról. A tárgy nagy súlyt fektet a más menedzsment területekkel való összefüggések bemutatására.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri a marketing fogalomkészletét, modelljeit, a szervezetek marketingszemlélet alapján való működé-sének alapelveit és a marketingmenedzsment feladatait
  2. Áttekintéssel rendelkezik a marketingmenedzsment és más menedzsment területek kapcsolódásairól
  3. Magabiztos tudást szerez a marketing döntéseket megalapozó kutatási módszerekről
Képesség
  1. Képes a piaci változások felismerésére, elemzésére, a marketing döntésekre való beépítésére, és a döntéseket megalapozó kutatási módszerek szakszerű alkalmazására
  2. Képes a marketing szempontok mellett racionális érvek kifejtésére, a vállalaton belül más funkcionális területek menedzsereivel való hatékony kommunikációra és közös gondolkodásra
  3. Szakmai szóhasználata során magabiztosan használja a marketing szókincsét, a szakma szaktudományos alapfogalmait, és a rájuk épülő speciális szakszókészlet elemeit.
Attitűd
  1. Rugalmasságot, a változásokra való érzékenységet, proaktív magatartást tanúsít.
  2. Gondolkodása hosszabb távú és elemző, nyitott a szakmai innováció minden formája iránt, befogadó, de nem gondolkodás nélkül elfogadó az elméleti, gyakorlati és módszertani újításokkal szemben.
  3. Tudatosan képviseli azon módszereket, amelyekkel saját szakmájában dolgozik, és elfogadja más tudo-mányágak eltérő módszertani sajátosságait.
  4. Nyitott a kritikus önértékelésre, a szakmai továbbképzés különböző formáira, folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
Önállóság és felelősség
  1. Képes marketingmenedzsment feladatok megtervezésére, marketing döntések gyakorlatba való átültetésére és azok irányítására.
  2. A szervezeti struktúrában elfoglalt helyének megfelelő önállósággal és felelősséggel szervezi munkáját
  3. Önálló, konstruktív és asszertív az intézményen belüli és kívüli együttműködési formákban.

Oktatásmódszertan

Előadások, esetpéldák feldolgozásával illusztrálva.

Tanulástámogató anyagok

  • Petruska Ildikó – Iványi Tamás: Marketingmenedzsment (MBA és Számvitel mesterszak oktatási segédlet, BME GTK MVT, 2021

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése A tárgy írásbeli vizsgával zárul.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A tanultak gyakorlati alkalmazásához kapcsolódó bónuszfeladatok a félév során kerülnek meghirdetésre az adott félév ütemezéséhez igazodva. A bónuszfeladatok megoldásával szerezhető pontok a vizsgába beszámíthatók, a félév során ismertetett szempontok alapján. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga vagy szigorlat) vizsga érdemjegy: 60 perces, 100 pontos írásbeli vizsga A vizsga elemei: Változatos feladatok − rövid esszékérdések, feleletválasztós kérdések stb. − a tananyagnak a tárgyismertetőben kijelölt részeiből.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • :

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • írásbeli vizsga: 100%
  • összesen: 100%

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének nincs feltétele.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 91-100-100
Jeles 81–90
71–80
Közepes 61–70
Elégséges 50–60
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

Ismételt vizsga a TVSz szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 12×2=24
folyamatos tanulás 12x3=36
vizsgafelkészülés 90
összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021. … …-n, érvényes 2021. … …-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Marketingkoncepció és –menedzsment
2. Marketingkörnyezet és marketingkutatás
3. Fogyasztói és üzleti piac
4. Businessmarketing és beszerzői magatartás
5. Értékvezérelt marketingstratégiai döntések
6. Termékmenedzsment
7. Márkamenedzsment
8. Árstratégiai döntések
9. Az értékesítési rendszer
10. Integrált online és digitális marketingkommunikáció

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Petruska Ildikó egyetemi docens petruska.ildiko@gtk.bme.hu
Iványi Tamás egyetemi tanársegéd ivanyi.tamas@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék vezetője hagyja jóvá.