Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MARKETINGTERVEZÉS
Azonosító
BMEGT20ML70
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
1
Gyakorlat
0
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
3
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia,
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szigeti.szilvia@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Marketing MSc 2017/18/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Szak: Marketing MSc 2019/20/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 4

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy összefoglalja, mire is van szüksége egy marketingmenedzsernek egy vállalat marketing-stratégiájának a megtervezéséhez, valamint, hogy milyen lépéseken keresztül, milyen módszereket alkalmazva tud végighaladni ezen a folyamaton.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A tantárgy sikeres teljesítésével a hallgató megismeri a marketing szakterülethez szervesen kapcsolódó marketingtervezési területeket, módszereket.
Képesség
  1. A képzés során elsajátított módszereket és modelleket a hallgatók képesek lesznek összegezni és gyakorlati alkalmazásukat megvalósítani. A tárgy tartalmaz csapatmunkát is, mellyel a hallgatók elsajátítják a csoportmunka etikáját és módszereit.
Attitűd
  1. A hallgatók képessé válnak gyakorlati problémák tapasztalati úton való megoldásán keresztül új ismeretek elsajátítására, képesek lesznek projektek kezdeményezésére, összeállítására és kivitelezésére team munkában, elsősorban multidiszciplináris környezetben
Önállóság és felelősség
  1. A tantárgy sikeres teljesítésével a hallgatók felkészülnek egy vállalat marketingtervének elkészítésére. A tárgy komplex módon tartalmazza a marketing folyamatok vállalati szintű koordinálását is

Oktatásmódszertan

Előadások, csoportmunkában készített feladatok és házi feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Bíró-Szigeti Szilvia, Kovács István: Marketingtervezés. Oktatási segédanyag. 2019.
  • Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék: Marketing – Fókuszban a termék, Typotex Kiadó, 2017
  • További letölthető oktatási segédletek

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évvégi írásbeli teljesítménymérés (összegző tanulmányi és gyakorlati teljesítményértékelés) alapján történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja vizsgadolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek meglétére és azok alkalmazására fókuszál, így mind elméleti tesztfeladatokat, mind a problémafelismerő és -megoldó feladatokat meg kell oldani a teljesítményértékelés során. Az értékelés alapjául szolgáló tananyagrészt a tantárgy előadója határozza meg, a rendelkezésre álló munkaidő 60 perc. 2. összegző gyakorlati teljesítményértékelés: A szorgalmi időszakban, 3-4 fős csapatban egy szimulációs gyakorlat teljesítése. A feladat során mind marketing, mind pénzügyi, mind pedig humánerőforrás kérdésekben kell dönteniük a hallgatóknak. Hallgatói egyeztetés alapján több fordulós is lehet a szimulációs gyakorlat! Ha a fordulókban változás következik be, arról azonnal értesítést kapnak a tantárgy oktatási honlapján. Minden forduló az első előadáson elhangzott online felületen zajlik. Eredmények kiértékelése: minden döntés után az online felületen elérhető lesz az egyes csapatok adott, elért eredménye, melyre építve újabb döntéseket lehet majd hozni. A végső eredmény kiértékelésére az utolsó előadáson kerül sor.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • összegző gyakorlati teljesítményértékelés (csoportmunka): 20%
  • összesen: 20%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • összegző tanulmányi teljesítményértékelés (vizsga): 80%
  • összegző gyakorlati teljesítményértékelés (csoportmunka): 20%
  • összesen: 100%

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 87–94
75–86
Közepes 63–74
Elégséges 50–62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

1. A teljesítményértékelésekhez nem tartozik évközi követelmény. 2. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés javítása és pótlása a TVSZ szerint történik.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 6×2=12
házi feladat elkészítése 28
vizsgafelkészülés 50
összesen 90

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.10.04-én. Érvényes 2021.10.04-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. Bevezetés. Szimulációs feladat.
2. Marketingterv felépítése.
3. Marketingterv kidolgozása I.: helyzetelemzés, célok és célkitűzés.
4. Marketingterv kidolgozása II.: marketingstratégia és stratégiai helyzetkép. Alternatívák.
5. Marketingterv kidolgozása III.: ár, promóció, piaci környezet.
6. Szimulációs feladat értékelése. Összegzés.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Dr. Kovács István egyetemi adjunktus kovacs.stefan@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt External department vezetője hagyja jóvá.