Programme: Marketing MSc from 2017/18/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 3
Programme: Marketing MSc from 2019/20/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
‒ highlight the role of quality management in the successful operation of organizations, ‒ to promote a deeper understanding of the competitive nature of quality management, ‒ to get acquainted with some proven methods and tools of quality management.
Academic results
Knowledge
- Will be aware of the competitive nature of quality management.
- Will understand the place and role of quality management in the successful operation of organizations as a whole.
- Will be familiar with some of the best models, methods and tools of quality management.
Skills
- Will be able to follow and understand the quality management literature.
- Will be able to communicate on the topic of quality management in a professionally adequate way.
- Will be able to professionally participate in solving quality management problems, preparing and / or making such decisions.
Attitude
- Will be receptive related to quality management to follow organizational development.
- Will be open to accepting new results from quality management.
- Will seek collaboration in multidisciplinary teamwork.
Independence and responsibility
- Perform independent tasks in the analysis of quality management problems.
- Perform independent tasks in the preparation and / or making of quality management decisions.
- Take responsibility for quality management decisions.
Teaching methodology
Lectures.
Materials supporting learning
- Surman V.: Minőségmenedzsment (aktuális évi letölthető oktatási segédlet, BME GTK)
- Erdei J. – Kövesi J. – Topár J. – Tóth Zs. E. (2006): Minőségmenedzsment alapjai, Typotex Kiadó, Budapes
- A.R. Tenner I.J. De Toro (2001): Teljes körű minőségmenedzsment TQM 3. kiadás, Műszaki Könyvkiadó, Budapest
General Rules
A tárgy írásbeli vizsgával zárul.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Fakultatív órai munkával és aktív részvétellel maximum 15 pont gyűjthető a félév során. A pluszpont a vizsgán minimum 50% elérése esetén kerül csak hozzáadásra a vizsgaponthoz. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga vagy szigorlat) A vizsga elemei: Változatos feladatok – rövid és hosszú esszékérdések, feleletválasztós kérdések stb. − a tananyagnak a tárgyismertetőben kijelölt részeiből.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- Fakultatív részteljesítményértékelés: 100
- összesen: 100
Percentage of exam elements within the rating
- írásbeli vizsga(+fakultatív részteljesítményértékelés): 100
- összesen: 100
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Az aláírásnak nincs külön követelménye.
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 94-100 |
Very good | 88–94 |
Good | 75–87 |
Satisfactory | 62–74 |
Pass | 50–61 |
Fail | 0-49 |
Retake and late completion
Ismételt vizsga a TVSz szerint.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 28 |
felkészülés a kontakt tanórára | 20 |
vizsgafelkészülés | 102 |
összesen | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Bevezetés. A minőségmenedzsment alapfogalmai, körvonalai. A tantárgy követelményei, gondolatmenete, előírt tananyaga. A minőség fogalma, értelmezésének fejlődése. A minőségmenedzsment mibenléte és evolúciója. A minőség és a globális versenyképesség kapcsolata. Minőségköltségek. |
2. | Teljeskörű minőségmegközelítés és TQM. A teljeskörű minőség és a minőség közötti különbségek bemutatásán keresztül a TQM filozófia ismertetése kitérve annak alapelveire és kiegészítő elemeire. |
3. | Kiválóság kultúra alapjai, teljes elköteleződés és vevőközpontúság alapjai. Dolgozók felhatalmazása. Vezetés-menedzsment. Csapatmunka. Kommunikáció. |
4. | Vevőközpontúság és kapcsolódó ötletgyűjtő módszerek I. Vevő elégedettség, megtartás és lojalitás főbb tényezői, módszerei és eszközei. |
5. | Vevőközpontúság és kapcsolódó ötletgyűjtő módszerek II. Vevő központúság módszerei és eszközei. |
6. | Folyamatok folyamatos fejlesztése I. Folyamatok azonosítása, csoportosítási lehetőségei, résztvevői. Folyamatfejlesztési modellek. |
7. | Folyamatok folyamatos fejlesztése II. Minőségmenedzsment módszerek csoportosítási lehetőségei. Folyamatfejlesztés főbb módszerei és eszközei. |
8. | Six Sigma, Lean menedzsment és Lean Six Sigma és kapcsolódó SPC módszerek. Six Sigma, Lean menedzsment és Lean Six Sigma megközelítése alapjai, főbb jellemzői, közöttük lévő különbségek. SPC módszerek. |
9. | Formalizált minőségmenedzsment rendszerek. ISO 9001 és szektorspecifikus minőségmenedzsment rendszerek bemutatása rávilágítva az auditok fontosságára. |
10. | Szervezeti önértékelés. Díjmodellek. EFQM. A szervezeti önértékelés főbb sajátosságai. |
11. | Szolgáltatásminőség modellek. Termék és szolgáltatás minőség mérhetőségének különbségei, dimenziói. SERVQUAL, SERVPERF és további szolgáltatásminőség mérésére alkalmas modellek ismertetése. |
12. | Benchmarking. Benchmarking jelentése, minőség szempontjából való megközelítése. TQM bevezetésének főbb jellemzői. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|