Verziók

I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
MARKETING
Azonosító
BMEGT20A048
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
2
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
vizsgaérdemjegy
Kreditszám
5
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Szalkai Zsuzsanna
Beosztása
egyetemi docens
Email címe
szalkai.zsuzsanna@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Menedzsment és Vállalkozásgazdaságtan Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol - ENG
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve
Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2021.11.24.) az 581046/15/2021 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2021.11.24-től.

Célkitűzések

A tantárgy célja a marketing alapelveinek, a vevői értékek létrehozásának, átadásának és kommunikálásának bemutatása. A kurzus elvégzését követően a hallgatók megértik a marketing szerepét egy szervezetben. A hallgatók megismerkednek a marketing feladatokkal, eszközökkel és stratégiákkal. A gyakorlati munka során a hallgató képes előadni bizonyos marketing témákat az előadásokon megszerzett ismeretek felhasználásával.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri marketingmenedzsmenttel kapcsolatos főbb fogalmakat
  2. Ismeri a különböző vállalati és környezeti elemzési módszereket és azok sajátosságait
  3. Megismeri a korszerű marketingkoncepciókat és stratégiákat
  4. Ismeri a termék és márka, a pozícionálás összefüggéseit
  5. Ismeri az árpolitikát és annak vállalati sajátosságait
  6. Ismeri a vállalati kommunikáció sajátosságait
Képesség
  1. A marketingmenedzsment összefüggéseinek elsajátításán keresztül kisebb vállalkozások marketing tevékenységének tervezését, ellenőrzését elvégzi és hatékonyság növelő javaslatokat tesz.
  2. Korszerű elemzési módszerekkel képes a vállalat makro-és mikrokörnyezetét elemezni.
  3. Elsajátítja a korszerű marketingkommunikációs eszközök alkalmazását és operatív tervet készít a vállalat marketingkommunikációjára.
  4. A tanult kommunikációelmélet és módszerek alkalmazásával tényeket és alapvető összefüggéseket tár fel, rendszerez és elemez.
  5. Képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni.
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival.
  2. Önállóan dolgozik, miközben folyamatosan bővíti tudását.
  3. Nyitott a korszerű technológiai eszközök használatára.
  4. Folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását.
  5. Törekszik saját kommunikációs készségének és képességének fejlesztésére és kiteljesítésére.
  6. Nyitott a saját és mások ötleteinek elfogadására és integrálására a marketingmenedzsment ismeretek alkalmazása kommunikáció során.
  7. Nyitott a sablonmentes menedzsment-megoldások irányába.
Önállóság és felelősség
  1. Nyitott az egyedi és hatékony marketing problémamegoldásra.
  2. Önállóan képes dolgozni.
  3. A problémamegoldás során elemzi és értékeli a rendelkezésre álló információkat és ennek segítségével többpólusú problémamegoldás irányába fejlődik tovább.
  4. Elfogadja és integrálja ismereteibe mások véleményét, ötleteit.
  5. Önálló ötleteket alkot és bemutatja azokat hallgató társainak.

Oktatásmódszertan

Előadások, prezentációk, gyakorlati feladatok, házifeladatok, vizsga.

Tanulástámogató anyagok

  • Kotler, P., Armstrong, G. (2016): Principles of Marketing. 16th Edition, Pearson handouts
  • Egyéb, az oktató által kiadott oktatási segédletek a tárgy Moodle oldalán. (https://edu.gtk.bme.hu)

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése házifeladatok, prezentáció, gyakorlati feladatok és írásbeli vizsga formájában történik.

Teljesítményértékelési módszerek

A. A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény értékelés: házifeladat (30%)+prezentáció (10%). Tehát a szorgalmi időszakban a hallgató a vizsgaérdemjegy 40%-t tudja megszerezni. B. A vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Vizsga elemei: írásbeli teljesítményértékelés és az évközi eredmények (pontszám) beszámítása. Tehát a vizsgaidőszakban a hallgató a vizsgaérdemjegy 60%-t tudja megszerezni, ehhez adódik hozzá a szorgalmi időszakban megszerezhető pontszám.

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • házi feladat: 30%
  • prezentáció: 10%
  • Összesen: 40%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

  • írásbeli részvizsga: 60%
  • félévközi eredmények beszámítása: 40%

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Az aláírás megszerzésének nincs feltétele. A megszerzett aláírás a TVSZ szerinti időtartamig érvényes.

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100-100
Jeles 87–94
75–86
Közepes 63–74
Elégséges 50–62
Elégtelen 0-49

Javítás és pótlás

A félév során beadott házifeladatok, gyakorlati feladatok és a prezentáció nem pótolható vagy javítható jellegükből adódóan. A vizsga pótlása és javítása a TVSZ szabályai szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 14×4=56
félévközi készülés az órákra 14×2=28
feladatok és prezentáció elkészítése 26
kijelölt írásos tananyag önálló elsajátítása 40
összesen 150

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2021.10.04-én. Érvényes 2021.10.04-től.

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll.

Előadások témái
1. Bevezetés a marketingbe. Vevői érték létrehozása.
2. Marketingkörnyezet elemzése. Marketing stratégia.
3. Marketing információk és vevői nézőpontok.
4. Marketing szegmentáció, targeting és pozícionálás. Versenyelőny.
5. Fogyasztói piacok, vevői viselkedések.
6. Üzleti piacok és szervezeti vevők viselkedése.
7. Termékek és szolgáltatások.
8. Új termék létrehozása és termék-életciklus.
9. Vevői érték meghatározása és létrehozása.
10. Árazási stratégiák.
11. Marketing csatornák: vevői érték nyújtása.
12. Vevői érték kommunikálása: Integrált marketing kommunikáció 1.
13. Integrált marketing kommunikáció 2.
14. Kurzus anyagainak összefoglalása és vizsgafelkészítés.

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
Danó Györgyi egyetemi tanársegéd dano.gyorgyi@gtk.bme.hu

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt External department vezetője hagyja jóvá.