Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelvtudású, és a képzési területükkel, az elektromos és számítástechnikai mérnök tudománnyal kapcsolatos nyelvtudásuk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányossá-gok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy az adott félévben szükséges tanulmányi kötelezettségeit teljesíteni tudja.
- Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat alapvető nyelvi sajátosságait.
Képesség
- A kurzus végére a hallgatók nyelvi képességei magas szintre emelkednek. Szóhasználatuk mind az általános nyelvet, mind pedig a szakmai nyelvet illetően tovább bővül.
- Magabiztosan értenek meg és tudnak alkotni rövidebb szakmai szövegeket, írásban és szóban.
- A szakmai területükhöz kapcsolódó tudományos szövegeket kritikusan képesek értékelni.
- Hallott szöveg alapján képesek jegyzeteket készíteni, az információkat viszonylag magabiztosan összefoglalni.
- Magabiztosan képesek rövidebb prezentációkat tartani az érdeklődési területükhöz tartozó témákból.
Attitűd
- A hallgatók nyitottan fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
- Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
- Kialakítják a kritikai gondolkodás képességét.
Önállóság és felelősség
- Önálló tanulási stratégiákat megismernek és használnak.
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése.
Tanulástámogató anyagok
- The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode. Part of the material needs to be managed in a self-access manner.
- McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
- Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
- Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.
- Phillips, T. (2014). English for Electrical Engineering. Reading: Garnet Publishing Ltd.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 96-100-100 |
Jeles | 90-95 |
Jó | 80-89 |
Közepes | 70-79 |
Elégséges | 60-69 |
Elégtelen | 0-59 |
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact lessons | 56 |
preparation for practice sessions | 10 |
preparation for qualification proce-dures | 5 |
preparation of home assignments | 10 |
autonomous acquisition of self-access materials | 5 |
preparation for tests | 4 |
total | 90 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Pre-2017, next review September 2021
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Basic Study Skills: note-taking practices from written material and audio-visual material, looking for information, management and verification sources, setting goals, time management |
2. | Basic Grammar Revision and practice: problem areas and advanced grammatical structures (e.g. run-on sentences, comma splices, faulty parallelisms, subject-verb agreement) |
3. | Basic Academic English characteristics and vocabulary: academic register, higher register vocabulary, higher register structures, Latin/Greek origins, prefixes and suffixes, word formation practice, synonyms in higher register |
4. | Basic electrical engineering and informatics vocabulary and terminology (history of electrical and electronic en-gineering, electric and magnetic circuits, the computer, the TV, Control systems) |
5. | Listening skills: main sections of shorter and longer recordings, alternative note-taking techniques, |
6. | Scientific reading: structure of scientific texts, both authentic and edited materials on scientific topics |
7. | Summaries of scientific articles and recordings in 2-3 sentences |
8. | Writing: Introduction to features of paragraphs and research papers |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|