Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy a hallgatók megfelelő nyelvi kompetenciákra tegyenek szert. A képzés általános angol nyelvtudásuk és a képzési területükkel, a gépészmérnöki tudománnyal kapcsolatos nyelvtudásuk fejlesztésére egyaránt lehetőséget nyújt. Külön figyelmet szentelünk az általános nyelvi hiányosságok pótlására, majd ezt követően a hallgatók elsajátítják az angol nyelven folytatott felsőfokú képzéshez (EAP) és szakmai tárgyakhoz szükséges alapokat. Mindez kellő segítséget nyújt a diákoknak ahhoz, hogy a tanulmányaikat sikeresen végezhessék és egyetemi kötelezettségeiknek a várt szinten tudjanak eleget tenni.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató rendelkezik megfelelő szókinccsel ahhoz, hogy az adott félévben szükséges tanulmányi kötelezettségeit teljesíteni tudja.
 - Ismeri a tanulmányokhoz szükséges nyelvhasználat alapvető nyelvi sajátosságait.
 
Képesség
- A kurzus végére a hallgatók a nyelvi képességei magas szintre emelkednek. Szóhasználatuk mind az általános nyelvet, mind pedig a szakmai nyelvet illetően tovább bővül.
 - Magabiztosan értenek meg és tudnak alkotni rövidebb szakmai szövegeket, írásban és szóban.
 - A szakmai területükhöz kapcsolódó tudományos szövegeket kritikusan képesek értékelni.
 - Hallott szöveg alapján képesek jegyzeteket készíteni, az információkat viszonylag magabiztosan összefoglalni.
 - Magabiztosan képesek rövidebb prezentációkat tartani az érdeklődési területükhöz tartozó témákból.
 
Attitűd
- A hallgatók nyitottan fordulnak a szakmai nyelv tanulása felé.
 - Törekszenek a folyamatos fejlődésre.
 - Kialakítják a kritikai gondolkodás képességét.
 
Önállóság és felelősség
- Önálló tanulási stratégiákat megismernek és használnak.
 
Oktatásmódszertan
Az órák során alkalmazott módszerek: csoportmunka, egyéni előadás, a téma közös megbeszélése
Tanulástámogató anyagok
- The teaching material is available printed and online, some materials are in audio-visual mode. Part of the material needs to be managed in a self-access manner.
 - McCarthy, M., & O'Dell, F. (2016). Academic vocabulary in use. Cambridge University Press.
 - Hewings, M., & Thaine, C. (2012). Cambridge Academic English. Klett.
 - Vince, M. (2009). Advanced Language Practice. English grammar and vocabulary. Oxford: MacMillan.
 - Dunn, M., Howey, D., Ilic, A., Regan, N. & Phillips, T. (2014). English for Mechanical engineering. Reading: Garnet Publishing Ltd.
 
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
 
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | 96-100-100 | 
| Jeles | 90-95 | 
| Jó | 80-89 | 
| Közepes | 70-79 | 
| Elégséges | 60-69 | 
| Elégtelen | 0-59 | 
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma | 
|---|---|
| participation in contact lessons | 56 | 
| preparation for practice sessions | 20 | 
| preparation for qualification procedures | 6 | 
| preparation of home assignments | 20 | 
| autonomous acquisition of self-access materials | 10 | 
| preparation for tests | 8 | 
| total | 120 | 
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Pre-2017, next review September 2021
A félévben sorra vett témák
-
| Előadások témái | |
|---|---|
| 1. | Basic Study Skills: note-taking practices from written material and audio-visual material, looking for information, management and verification sources, setting goals, time management | 
| 2. | Basic Grammar Revision and practice: problem areas and advanced grammatical structures (e.g. run-on sentences, comma splices, faulty parallelisms, subject-verb agreement) | 
| 3. | Basic Academic English characteristics and vocabulary: academic register, higher register vocabulary, higher register structures, Latin/Greek origins, prefixes and suffixes, word formation practice, synonyms in higher register | 
| 4. | Basic mechanical engineering vocabulary and terminology | 
| 5. | Listening skills: main sections of shorter and longer recordings, alternative note-taking techniques, | 
| 6. | Scientific reading: structure of scientific texts, both authentic and edited materials on scientific topics | 
| 7. | Summaries of scientific articles and recordings in 2-3 sentences | 
| 8. | Writing: Introduction to features of paragraphs and research papers | 
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség | 
|---|---|---|