Verziók
Célkitűzések
A tantárgy célja, hogy elegendő nyelvi kompetenciához jussanak a tanulók ahhoz, hogy fejleszteni tudják az általános és a tanulmányaikhoz szükséges angol nyelvtudásukat. A tanulók a kurzus végére a B2+ szintre jutnak el, miközben a tanulmányokhoz kapcsolódó és szakmai angol nyelvtudásukra is fókuszálnak, hogy stabil alapokkal rendelkezzenek a tanulmányaik során elvégzendő feladataikhoz.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Haladó nyelvtani szerkezetekkel tisztában van
- Ismeri az egyetemi tanulmányokhoz szükséges bővebb szókincset, szócsaládokat
- Ismeri tanulmányi területéhez kapcsolódó bővebb szókincset
- Ismeri és megérti a tudományos cikkek szerkezetét, tartalmát
- Ismer haladóbb tanulási stratégiákat, feladatok lebontását kisebb lépésekre, célok kitűzését, időbeosztási technikákat
Képesség
- Megért igényesebb és hosszabb különböző típusú szövegeket, és a rejtett jelentéstartalmakat is érzékeli.
- Folyamatosan és természetes módon tudja kifejezni magát, anélkül hogy túl sokszor kényszerülne arra, hogy keresse a kifejezéseket.
- A nyelvet rugalmasan és hatékonyan tudja használni társasági, tanulmányi és szakmai célokra.
- Világos, jól szerkesztett, részletes szöveget tud alkotni összetettebb témákban is, és eközben megbízhatóan alkalmazza a szövegszerkesztési mintákat, kötőszavakat és szövegösszekötő elemeket.
Attitűd
- Továbbra is nyitott a tanulmányokhoz kapcsolódó nyelvhasználat megtanulására
- Törekszik a folyamatos fejlődésre
- Kritikus gondolkodása megerősödik
Önállóság és felelősség
- Autonóm tanulási stratégiák iránti igénye fennmarad
- Ismer egyéni és csoportos tanulási módszereket jobb eredmények eléréséhez
- Fejlődik a készsége arra, hogy önmagát javítsa
- Törekszik a minőségi munka készítésére
Oktatásmódszertan
Az órákon csoportmunkát, egyéni prezentációt és csoportos megbeszéléseket is végzünk. A tanulmányi anyag nyomtatva illetve online érhető el, bizonyos anyagok audio-vizuális formában. A tananyag egy része önálló tanulás során sajátítható el.
Tanulástámogató anyagok
- Cotton, D. Falvey, D. & Kent S. (2014). New Language Leader Upper-intermediate. Pearson Longman.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
Evaluation comprises of regular attendance, (30% of lessons can be skipped), active participation in lessons, and completing and submitting assignments and tests at a satisfactory level.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- : 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
● Signed 60-100% ● Not accepted 0-59%
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | |
Jó | |
Közepes | |
Elégséges | |
Elégtelen |
Javítás és pótlás
According to the regulations of the Codes of Studies.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
participation in contact lessons | 84 |
preparation for practice sessions | 20 |
preparation for qualification proce-dures | 20 |
preparation of home assignments | 26 |
autonomous acquisition of self-access materials | 20 |
preparation for tests | 10 |
Total | 180 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
Pre-2017, next review September 2021
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Architecture |
2. | Globalisation |
3. | Art |
4. | Psychology |
5. | Culture |
6. | Technology |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|