Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2017/18/2 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2018/19/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2016/17/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2016/17/1 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
Az intelligens közlekedési rendszerek alkotóelemei. Az EU ITS irányelve. Az ITS rendszerek közlekedési módonként. A mobilitás menedzsment rendszer feladatai, az integrált közlekedési adatbázis felépítése. EU adat-szabványok. A NESZIP és a NEJP rendszer. Rugalmas közlekedési rendszer jellemzői, alkalmazási területei, a rendszerek csoportosítása. A rugalmas közlekedési rendszerek járattervezése, gazdasági jellemzői. Hazai és nemzetközi példák. GIS bevezetés, QGIS megismerés, Helyfüggő szolgáltatások, Útvonaltervező módszerek, Multimodális utazástervező rendszerek, Mobility as a Service, Munkahelyi mobilitási tervek.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az intelligens közlekedési rendszerek jellemzőit, fajtáit, a rendszerekhez kapcsolódó fogalmakat, szabványokat.
- Ismeri a multimodális rendszerek tulajdonságait és előnyeit.
- Ismeri a rugalmas közlekedési rendszerek kialakításának feltételeit.
Képesség
- Képes a térinformatika alkalmazására az intelligens közlekedési rendszerek tervezése során.
- Képes ITS rendszereket vizsgálni, elemezni.
Attitűd
- Törekszik a rendszerszintű áttekintő képesség minél magasabb színvonalú elsajátítására.
Önállóság és felelősség
- A megszerzett tudást önállóan vagy csapatmunkában felelősséggel tudja kamatoztatni.
Oktatásmódszertan
Előadások diasorral szemléltetve
Tanulástámogató anyagok
- Előadás diasorok
Általános szabályok
TVSZ szerint
Teljesítményértékelési módszerek
A zárthelyi és vizsga is írásbeli
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Zárthelyi: 50%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Írásbeli vizsga: 50%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Félév során 1 zárthelyi legalább elégséges szintű teljesítése az aláírás feltétele
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | > 90-100 |
| Jeles | 87,5–90 |
| Jó | 75–87 |
| Közepes | 62–74,5 |
| Elégséges | 50–61,5 |
| Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
Pót zárthelyi lehetőség és vizsga ismétlési lehetőség
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma |
|---|---|
| Előadásokon részvétel | |
| Órákra készülés | |
| Írásos anyagok tanulmányozása | |
| Zárthelyire készülés | |
| Vizsgára készülés | |
| összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
-
A félévben sorra vett témák
-
| Előadások témái | |
|---|---|
| 1. | Integráció a közlekedésben, telematika fogalma, Statikus információs- és forgalomszabályzó rendszerek |
| 2. | Dinamikus információs- és forgalomszabályzó rendszerek |
| 3. | Közösségi közlekedési járművek irányítási rendszerei |
| 4. | EU ITS direktíva, ITS rendszerek kategorizálása, Mobilitásmenedzsment központ |
| 5. | Autópálya irányítás, elektronikus útdíjfizetés |
| 6. | Nemzeti Személyszállítási Intelligens Közlekedési Rendszerek Platform, Intelligens járműrendszerek |
| 7. | Rugalmas közösségi közlekedési rendszerek |
| 8. | Helyfüggő szolgáltatások és multimodális utazástervező rendszerek |
| 9. | Mobility as a Service modellje és gyakorlati megvalósítása |
| 10. | Munkahelyi mobilitási tervek és alkalmazások |
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség |
|---|---|---|
| Dr. Esztergár-Kiss Domokos | tudományos főmunkatárs |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
-