Verziók
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2017/18/2 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2018/19/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2016/17/1 félévtől (Őszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 1
Szak: Műszaki menedzser mesterszak 2016/17/1 félévtől (Tavaszi féléves kezdés)
Tantárgy szerepe: Kötelezően választott
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
Az intelligens közlekedési rendszerek alkotóelemei. Az EU ITS irányelve. Az ITS rendszerek közlekedési módonként. A mobilitás menedzsment rendszer feladatai, az integrált közlekedési adatbázis felépítése. EU adat-szabványok. A NESZIP és a NEJP rendszer. Rugalmas közlekedési rendszer jellemzői, alkalmazási területei, a rendszerek csoportosítása. A rugalmas közlekedési rendszerek járattervezése, gazdasági jellemzői. Hazai és nemzetközi példák. GIS bevezetés, QGIS megismerés, Helyfüggő szolgáltatások, Útvonaltervező módszerek, Multimodális utazástervező rendszerek, Mobility as a Service, Munkahelyi mobilitási tervek.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri az intelligens közlekedési rendszerek jellemzőit, fajtáit, a rendszerekhez kapcsolódó fogalmakat, szabványokat.
- Ismeri a multimodális rendszerek tulajdonságait és előnyeit.
- Ismeri a rugalmas közlekedési rendszerek kialakításának feltételeit.
Képesség
- Képes a térinformatika alkalmazására az intelligens közlekedési rendszerek tervezése során.
- Képes ITS rendszereket vizsgálni, elemezni.
Attitűd
- Törekszik a rendszerszintű áttekintő képesség minél magasabb színvonalú elsajátítására.
Önállóság és felelősség
- A megszerzett tudást önállóan vagy csapatmunkában felelősséggel tudja kamatoztatni.
Oktatásmódszertan
Előadások diasorral szemléltetve
Tanulástámogató anyagok
- Előadás diasorok
Általános szabályok
TVSZ szerint
Teljesítményértékelési módszerek
A zárthelyi és vizsga is írásbeli
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Zárthelyi: 50%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- Írásbeli vizsga: 50%
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Félév során 1 zárthelyi legalább elégséges szintű teljesítése az aláírás feltétele
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 90-100 |
Jeles | 87,5–90 |
Jó | 75–87 |
Közepes | 62–74,5 |
Elégséges | 50–61,5 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
Pót zárthelyi lehetőség és vizsga ismétlési lehetőség
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
Előadásokon részvétel | |
Órákra készülés | |
Írásos anyagok tanulmányozása | |
Zárthelyire készülés | |
Vizsgára készülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
-
A félévben sorra vett témák
-
Előadások témái | |
---|---|
1. | Integráció a közlekedésben, telematika fogalma, Statikus információs- és forgalomszabályzó rendszerek |
2. | Dinamikus információs- és forgalomszabályzó rendszerek |
3. | Közösségi közlekedési járművek irányítási rendszerei |
4. | EU ITS direktíva, ITS rendszerek kategorizálása, Mobilitásmenedzsment központ |
5. | Autópálya irányítás, elektronikus útdíjfizetés |
6. | Nemzeti Személyszállítási Intelligens Közlekedési Rendszerek Platform, Intelligens járműrendszerek |
7. | Rugalmas közösségi közlekedési rendszerek |
8. | Helyfüggő szolgáltatások és multimodális utazástervező rendszerek |
9. | Mobility as a Service modellje és gyakorlati megvalósítása |
10. | Munkahelyi mobilitási tervek és alkalmazások |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Dr. Esztergár-Kiss Domokos | tudományos főmunkatárs |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
-