Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan MSc (angol nyelven) 2019/20/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan 2016/17/1 félévtől ŐSZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan 2011/12 tanévtől ŐSZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 2
Szak: Regionális és környezeti gazdaságtan 2011/12 tanévtől TAVASZI kezdés
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy keretében elsajátításra kerülnek mind a térinformatika elméleti ismeretei, mind a környezeti természet és az épített jelenségek modellezéséhez és elemzéséhez szükséges készségek. A kurzus befejezése után a hallgatók megértik az alapvető térinformatikai elemzési projektek felépítését és képesek azok megtervezésére és végrehajtására. A gyakorlatban a hallgatók képesek lesznek összegyűjteni és elemezni a térbeli adatokat helyzeti információk alapján, ezeken az adatokat strukturálni, tárolni, az alapvető térbeli elemzési funkciókat elvégezni, és hatékony modelleket készíteni a beépített és a természetes környezeti jelenségek modellezésére. A tantárgy keretében áttekintésre kerül a térinformációs rendszerek létrehozásának teljes folyamata, adatgyűjtés, adatbázis kezelés, elemzés, megjelenítés. A tárgy két egyformán fontos részre oszlik: előadások, amelyek bemutatják a térinformatika elméletét, és laboratóriumi gyakorlatok, amelyek segítenek megismerkedni a GIS szoftverkörnyezet jellemző munkafolyamataival. Az előadások az alapfogalmakat, téradatokkal, eszközökkel kapcsolatos alapvető ismereteit s tárgyalják. A laboratóriumi gyakorlatokon ismertetésre kerülnek a környezet-vizsgálati feladatok elvégzéséhez szükséges térinformatikai adat készletek és térinformatikai szoftver eszközök.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- a térinformatika alapfogalmait,
- a helyalapú környezeti elemzés fő alapelveit,
- ismeri a helyhez kötött környezeti jelenségek folyamatait és azok leírásának módját,
- ismeri az épített és a természetes környezet digitális ábrázolásának alapvető lépéseit,
- ismeri az alapvető téradat-rögzítési, térbeli elemzési és megjelenítési technikákat,
Képesség
- létrehozni városi és vidéki környezetünk strukturális modelljét,
- térbeli mutatókat létrehozni a természet, infrastruktúra, társadalom és a kultúra összetett kölcsönhatásának elemzésére,
Attitűd
- nyitott a térinformatikai eszközök használatára,
- erőfeszítéseket tesz a releváns döntéstámogatási elemzések elvégzésére,
Önállóság és felelősség
- önállóan képes modellezni a térbeli jelenségeket és realizálni kapcsolataikat,
- önállóan képes alapvető térbeli elemzésre,
- önállóan képes heterogén térbeli adatbázisok felhasználására,
- szisztematikus gondolkodásmódot alkalmaz.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata. Órai diszkusszió és számítások, elemzések.
Tanulástámogató anyagok
- Az előadások prezentációinak anyaga, amely a megfelelő időpontban a hallgatók által hozzáférhetővé válik.
- Slideshows of the lectures which will distributed at appropriate times throughout the semester.
- Az aktuális irodalmi lista az első órán kerül ismertetésre.
- The current literature list will be distributed in the first lesson.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése félévközi számonkérés alapján történik.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A hallgatók a félév során három laborgyakorlat és egy komplex beadandó feladat formájában adnak képet a tudásukról.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Labor gyakorlat: 30%
- beadandó feladat: 70%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 90-100-100 |
Jeles | 80-89 |
Jó | 70-79 |
Közepes | 60-69 |
Elégséges | 50-59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza. (1) A három labor gyakorlat nem pótolható. (2) Az összegző tanulmány teljesítményértékelése első alkalommal a pótlási időszakban díjmentesen pótol-ható, javítható. Javítás esetén az új eredmény a régit minden esetben felülírja. (3) Amennyiben az (2) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerezni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal ismételten kísérletet tehet az eredményes teljesítésre.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
projekt házifeladat | |
projekt konzultáció | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes, érvényes 2019. szeptember 1-től.
A félévben sorra vett témák
Subject includes the topics detailed in the course syllabus to ensure learning outcomes listed under 2.2. can be achieved. Timing of the topics may be affected by calendar or other circumstances in each semester.
Előadások témái |
---|
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
Mostafizur Rahman | PhD hallgató – PhD Student |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I-III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Tanszék vezetője hagyja jóvá.