Versions
Department of Sociology and Communication
Programme: Szabadon választható tárgyak
Subject Role: Szabadon választható
Recommended semester: 0
Objectives
The introduction of the foundations and applications of evolutionary game theory in biology and social sciences.
Learning outcomes
Knowledge
- Solid knowledge of the conceptualization for studying social processes
- Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.)
- Basic knowledge of the legal, political etc. norms regulating communication and media phenomena.
Ability
- Ability to recognize social and communication problems, and to choose appropriate solutions
- Research skills
- Analytical skills.
Attitude
- Presence from social science egocentrism in social science fields
- Presence from social science egocentrism in other disciplinara fields
- Openness to self-criticism and self-improvement.
Autonomy and responsibility
- Adoption and enforcement of professional standards
- Independence
- Proficiency in professional communication both in oral and written form.
Methodology of teaching
Lectures with presentation aids, written and oral communication, processing of literature, preparation of a case study.
Materials supporting learning
- Kóczy, Á.L. (2006) Neumann-féle játékelmélet. Közgazdasági Szemle, LIII. évf., január (31–45. o.)
- Mérő László (2008) Észjárások, Remix - A racionális gondolkodás ereje és korlátai. Tericum kiadó.
- Mészáros József (2005) Játékelmélet. Gondolat-Infonia.
- Számadó, Sz. (1998) Az Őszinteségnek ára van? Kommunikáció az állatvilágban. Természet Világa.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: Év végi írásbeli teljesítménymérés (ellenőrző zárthelyi dolgozat) alapján történik.
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: a. Részteljesítmény-értékelés: b. Összegző teljesítmény-értékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja zárthelyi dolgozat formájában. Az értékelés alapjául szolgáló tananyag-részt a kurzus oktatója határozza meg. A dolgozatok állhatnak kifejtendő elméleti kérdésekből, melyek a lexikális tudást; tesztkérdésekből, melyek az egyes fogalmak értelmezését és az azok közötti összefüggések felismerését; esszékérdésekből, melyek a szintetizáló képességet vizsgálják; a rendelkezésre álló munkaidő 90 perc.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- performance assessment: 100
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | 91 |
Very good | 86–90 |
Good | 73–85 |
Satisfactory | 65–72 |
Pass | 50–64 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
classes | 28 |
preparation for test | 10 |
reading | 22 |
total | 60 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A kurzus során a játékelméleti alapfogalmak (2x2-es játékok, Nash-egyensúly, evolúciósan stabil stratégia, kevert stratégiák stb.) bemutatása után sorba vesszük a biológiában is alkalmazható fogalmakat és elméletek (replikátor dinamika, ágens alapú modellek, térbeli játékok stb.), végül azzal a kérdéskörrel foglalkozunk, hogy milyen szociális dilemma helyzetek léteznek a biológiában, és hogyan lehet magyarázni az állatvilágban fellelhető kooperációt – Bevezetés; – Prezentáció a játékelméleti alapfogalmakról; – Aszimmetrikus játékok; – Ismétléses börtönlakók dilemmája; – Térbel börtönlakók dilemmája Ajánlott cikk: Nowak & May (1993) Spatial Games; – Térbeli játékok Ajánlott cikk: Hauert (2002) Effect of Space; – Játékok gráfon; – Kevert stratégiák; – Közös javak játéka; – Indirekt reciprocitás
Topics of lectures | |
---|---|
1. | - |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|