Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Digital media specialisation (from 2018)
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Cultural industries specialisation (from 2018)
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Communication design specialisation (from 2018)
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Communication and Media Studies Master’s Programme - Visual communication specialisation (from 2018)
Subject Role: Elective
Recommended semester: 0
Programme: Communication and Media Science Master’s Programme - Visual communication specialisation
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 0
Objectives
-
Academic results
Knowledge
- Basic knowledge of social science methodologies
Skills
- Research skills.
Attitude
- Openness to social change.
Independence and responsibility
- Constructiveness and assertiveness in the context of institutional operation.
Teaching methodology
-
Materials supporting learning
- Baudrillard, J. 1987. A tárgyak rendszere. Budapest: Gondolat.
- Brones, A. 2018. Lagom. A boldogság svéd titka.Budapest: Bookline.
- Dúll, A. 2009. Tárgyi környezet és pszichológia. In A. Dúll A környezetpszichológia alapkérdései – Helyek, tárgyak, viselkedés (pp. 135–156). Budapest: L’Harmattan.
- Dúll, A. 2014. A környezeti kommunikáció vázlata. In Szász Antónia, Kirzsa Fruzsina (Eds.) A kultúra rejtelmei (pp. 162–173). Budapest: MAKAT.
- Thomsen Brits, L. Hygge. 2017. Harmónia dán módra. Budapest: Jaffa.
- Részben saját kutatás eredménye, részben az órán kerül kiosztásra (pdf formátumban).
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: A kurzus teljesítési feltételei: jelenlét az órákon a TVsz. szerint 1 választott referátum a szakirodalmakból (prezentáció készítése, és egyeztetett időpontban a szóbeli referátum megtartása) aktív részvétel az órai munkában kutatási feladatok elvégzése és beszámoló ezekről (létszámtól függően csoportos vagy egyéni munkavégzés).
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: A kurzus során fontos kreatív kutatói szemlélet, az ismeretterjesztő irodalom átfordítása kutatási anyaggá szakirodalom beépítése a kutatási tervbe kutatómódszerek kreatív alkalmazása.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -1-100 |
Very good | 90-95 |
Good | 80–89 |
Satisfactory | 70-79 |
Pass | 50-69 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon/gyakorlat | 1 |
felkészülés a teljesítményértékelésekre | 1 |
v | 1 |
összesen | 1 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|