Versions
Department of Sociology and Communication
Programme: Kommunikáció és médiatudomány mesterszak - Vizuális kommunikáció specializáció (2018-tól)
Subject Role: Szakirányon kötelező
Recommended semester: 1
Objectives
The aim of the course is, on one hand, to review the literature, basic concepts, and most important topics of visual communication, on the other hand, to gain a deeper understanding of the functioning and characteristics of each visual communication medium, and on the third hand, to develop the students' critical attitude by analyzing the social and ethical aspects of visual communication.
Learning outcomes
Knowledge
- Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena
- Basic knowledge of social institutions (law, language, religion, etc.)
- Solid knowledge of the conceptualization for studying social processes.
Ability
- Reliable use of professional language
- Ability to make judgements in practical tasks, ability to make independent decisions
- Analytical skills
Attitude
- Social sensitivity, solidarity
- Adoption of democratic and rule of law standards
- Professional and moral stand.
Autonomy and responsibility
- Striving to create a historically and politically coherent worldview
- Responsible, professionally based social presence
- Adoption and enforcement of professional standards
Methodology of teaching
Lecturing, student presentations, discussion.
Materials supporting learning
- A tantárgy elvégzéshez szükséges oktatási anyagok, szakirodalom a kurzus moodle-oldaláról érhető el a hallgatóknak (edu.gtk.bme.hu) – Books, notes, downloadable materials are available on Moodle site of the course (edu.gtk.bme.hu)
General Rules
A kurzus teljesítésének feltétele az aláírás megszerzése és a vizsga sikeres teljesítése.
Performance evaluation methods
A szorgalmi időszakban az alábbi feladatokat kell teljesíteni: 1. Szakirodalmi prezentációk A félév során négy alkalommal minden hallgató feldolgoz egy az alábbi programban olvasható listából választott szakirodalmat és azt 10-15 perces prezentáció formájában ismerteti a többi a hallgatóval. Egy szakirodalmat csak egy hallgató prezentálhat, és a prezentációk esedékessége a programban található dátum. A feldolgozandó szakirodalmakat legkésőbb a második oktatási héten ki kell választaniuk a hallgatóknak. 2. Elemzések Minden hallgató a félév során két alkalommal készít egy önálló elemzést, melynek témája, hívószava az előző héten az előadáson tárgyalt témakör, a konkrét alkotást azonban a hallgató választhatja meg. Az elemzéseknek érdemes a 6 szempontot követniük, de – az oktatóval előzetesen egyeztetve – ettől el lehet térni. Az elemzések esedékességét szintén a program határozza meg. 3. Témamegjelölés és egy konzultáció A 10. héten minden hallgatónak prezentálja a szemináriumi dolgozatának tervezett témáját és arról legalább egyszer még a szorgalmi időszakban nyilvánosan (a többi hallgató előtt) konzultál az oktatóval.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- presentation of literature (4 times): 20
- analysis (2 times): 20
- presentation of research topic and consultation: 10
- total: 50
Proportion of examination elements in the rating
- end term paper: 50
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
A félév végi aláírás feltétele az órák 30%-át (4 alkalom) meg nem haladó hiányzás, valamint az, hogy a hallgató a félévközi feladatokra kapható pontok felét megszerezze. A jelenlétet az oktató minden órán katalógussal ellenőrzi. Két különböző alkalommal elkövetett tizenöt percet meghaladó késés egy mulasztott órának felel meg. Az órák 70%-án való részvétel akadályoztatása esetén a hallgatóknak lehetőségük van a mulasztott órá(ka)t egy az adott órára az oktató által kijelölt szakirodalomból írt legalább 3500 leütéses recenzióval kiváltani. A recenziónak tartalmaznia kell egy rövid leírást a szakirodalom téziséről és a hallgató önálló véleményét, asszociációit a témával kapcsolatban. A recenzió leadásának határideje a pótlási időszak utolsó munkanapja.
Grading
% | |
---|---|
Excellent | 95 |
Very good | 85-94 |
Good | 70–84 |
Satisfactory | 60–69 |
Pass | 50-59 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Retakes and make-ups are regulated by the University’s Code on Education and Examination.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
classes | 52 |
preparation for assignements | 58 |
execution of end term paper | 40 |
total | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
1. „The medium is the message” 2. Kép és szöveg 3. Vizuális kifejezőeszközök 4. Színek 5. Kompozíció 6. Tipográfia 7. Grafikai tervezés 8. Percepció 9. Gestalt-elvek 10. Reprezentáció 11. Infografika 12. Fotó 13. Mozgókép 14. Social media 15. Mixed and Virtual Reality 16. Szimbólumok 17. Identitás 18. Giccs 19. Ízlés 20. Vizuális sztereotípiák 21. Vizuális befolyásolás 22. Hatalom és vizualitás 23. Politika és vizualitás 24. Gender és vizualitás
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|