Programme: Teacher of Economics (2 terms) - with a teaching qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Teacher of Engineering (2 terms) - with a teaching qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Programme: Teacher of Economics (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Teacher of Economics (4 terms) - with a business instructor qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Programme: Teacher of Engineering (4 terms) - with a technical instructor qualification, from 2021/22/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 4
Objectives
Academic results
Knowledge
- ismeri a pedagógiai folyamat tervezésének elveit és módszertanát,
- megérti az portfóliókészítéssel kapcsolatos feladatokat,
- tudja hogyan lehet összeállítani az e-portfóliót.
Skills
- képes együttműködni a mentortanárokkal és szaktanárokkal a portfólió dokumentumainak gyűjtésében,
- képes az összegyűjtött dokumentumok logikai rendszerezésére,
- képes a portfólió reflektív értékelésére.
Attitude
- fontosnak tartja a pedagógiai folyamat tudatos megtervezését és a portfólió elkészítését,
- hajlandó a mentortanárokkal és szaktanárokkal való együttműködésre,
- fejlődik a reflektív önértékelése.
Independence and responsibility
- alkalmas az e-portfólió készítés önálló megtervezésére és kivitelezésére,
- felelősséget érez a pedagógiai munka és a portfólió minősége iránt.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Falus Iván - Kimmel Magdolna (2009): A portfolió Gondolat Kiadó
- Hollósi Hajnalka Zsuzsanna – Szabó Antal: Tanári portfolió http://www.nyf.hu/bgytk/sites/www.nyf.hu.bgytk/files/docs/06_tanari_portfolio.pdf
- Kimmel Magdolna (2002): A refletív gyakorlat gyökerei Pedagógusképzés 2002.3.120-123.p.
- Szabóné dr. Berki Éva (2015): Mentori keretek - mentori szerepek - mentori feladatok
- http://kozokos.moodle,appi.bme.hu/mod/folder/view,php?id=25466
- Szivák Judit: A reflektív gondolkodás fejlesztése Gondolat Kiadói Kör 2003. Budapest ISBN 963 9500 61 5
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése évközi házi feladat és a foglalkozásokon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés (házi feladat): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg készített házi dolgozat, amelynek tartalmát, követelményeit, beadási határidejét és értékelési módját a tantárgy oktatója határozza meg. 2.Részteljesítmény-értékelés (aktív részvétel): tanulás támogatása, szervezése és irányítása -, a kommunikáció, a szakmai együttműködés és pályaidentitás -, az autonómia és felelősségvállalás kompetencia területeken elsajátított kompetenciaelemek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a foglalkozásokon, ideértve a házi feladatként elkészített beadandó dolgozat egyéni és/vagy csoportos prezentáció keretében történő bemutatását, az oktatóval és a hallgatói csoporttal történő megvitatását. Az egységes értékelési elveket a tantárgy oktatója határozza meg. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelés (házi feladat): 60%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): 40%
- : 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | > 90 |
Good | 81–90 |
Satisfactory | 71–80 |
Pass | 41–50 |
Fail | < 41 |
Retake and late completion
1) A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj fizetése mellett – a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható. 2) Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható és nem javítható; de különösen indokolt esetben (pl. igazolt tartós távollét, betegség esetén) újabb egyéni feladat révén kiváltható. Ennek feltételeit és a házi feladat elkészítésének határidejét a tantárgy előadója határozza meg.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
84 | |
84 | |
6 | |
6 | |
180 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Tóth Péter | egyetemi tanár | toth.peter@gtk.bme.hu |
Dr. Molnár György | egyetemi docens | molnar.gyorgy@gtk.bme.hu |