Versions
Department of Sociology and Communication
Programme: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 0
Objectives
The purpose of the course is to help the students to gain proficiency – in an introductory manner – in the various tools and technologies used in communication and media.
Learning outcomes
Knowledge
- Solid knowledge of the conceptualization for studying social processes
- Solid knowledge of conceptualization for studying communication and media phenomena
- Basic knowledge of social science methodologies.
Ability
- Research skills
- Analytical skills
- Reliable use of professional language.
Attitude
- Presence from social science egocentrism in social science fields
- Presence from social science egocentrism in other disciplinara fields
- Critical openness to innovation
Autonomy and responsibility
- Adoption and enforcement of professional standards
- Independence
- Proficiency in professional communication both in oral and written form.
Methodology of teaching
Within the course, there are several mini-courses (e.g. programming, image editing, video production, coding, etc.), of which the student can complete the subject by selecting at least 50% of the mini-courses, if he fulfills the requirements of the mini-courses. Personal attendance at the courses is a necessary condition for completion.
Materials supporting learning
- A részkurzusok elsajátításához szükséges oktatási segédanyagot az oktatók a tárgy kurzusmenedzsment oldalán teszik elérhetővé a hallgatók számára.
General Rules
A minikurzusokon szerzett százalékos teljesítmény – egyenként az elvégzett kurzusok számának reciprokával súlyozva – összege adja ki a tantárgy eredményét. Értékelési szempontok: • órai munka • a minikurzuson elkészített munka technikai megvalósítása • a minikurzuson elkészített munka formai minősége
Performance evaluation methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: • órai munka • a minikurzuson elkészített munka technikai megvalósítás • a minikurzuson elkészített munka formai minősége.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- 1st assessment: 33
- 2nd assessment: 33
- 3rd assessment: 33
- total: 99
Proportion of examination elements in the rating
- :
Grading
% | |
---|---|
Excellent | 95 |
Very good | 85–94 |
Good | 70–84 |
Satisfactory | 60–69 |
Pass | 50–59 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
Retake and make-up test options are defined by the valid regulations of the University’s Code on Education and Examination.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
classes | 56 |
prep. of assignments | 84 |
prep. for the presentation of the assignments | 10 |
total | 150 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
image edition, video edition, sound edition, spreadsheet coding, database and queries, collaborative knowledge building tools, presentation, animation, coding
Topics of lectures |
---|
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|
Csincsák Fanni | óraadó oktató | csincsakf@gmail.com |
dr. Gács Anna | egyetemi docens | gacs.anna@gtk.bme.hu |
Ignácz Dániel | óraadó oktató | ignacdanielcsaba@gmail.com |
dr. Szabó Levente | egyetemi adjunktus | szabo.levente@gtk.bme.hu |