Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Nemzetközi és üzleti kommunikáció specializáció 2018-tól
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Tartalomfejlesztés és médiapiac specializáció 2018-tól
Tantárgy szerepe: Szakirányon kötelező
Ajánlott félév: 5
Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - Vizuális kommunikáció specializáció 2018-tól
Tantárgy szerepe: Szakirányon választható
Ajánlott félév: 0
Célkitűzések
A kurzus megismerteti a hallgatókkal a kulturális újságírás területét, bővíti műfajismereti tudásukat, és fejleszti elemzési és íráskészségüket.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A kommunikációs jelenségek tanulmányozásához szükséges társadalomtudományi fogalomkészlet ismerete
- Kommunikációs és médiajelenségek leírásához szükséges fogalomkészlet ismerete
- Társadalmi intézmények (jog, nyelv, vallás stb.) ismerete.
Képesség
- Társadalmi és kommunikációs problémák megoldásának képessége
- Gyakorlati jellegű feladatoknál jó ítélőképesség, önálló döntés képessége
- Szakmai nyelvhasználat képessége.
Attitűd
- Társadalmi érzékenység, szolidaritás
- A demokratikus és jogállami normák elfogadása
- Szakmai és morális hozzáállás.
Önállóság és felelősség
- Saját világnézetének szakmai közegben való megjelenítése
- Történetileg és politikailag koherens világnézet kialakítására való törekvés
- Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban.
Oktatásmódszertan
Előadás
Tanulástámogató anyagok
- Bárány Tibor, Rónai András (szerk.): Az olvasó lázadása? Kritika, vita, internet, Kalligram Kiadó –József Attila Kör, Pozsony, 2008.
- Harle Tamás: Az újságírás mestersége és művészete. Budapest: Kék Európa Stúdió,2012.
- Kádár Judit: A pusztába (sem) kiáltott szó. Három magyar országos napilap kulturális rovatának átalakulása www.mediakutato.hu/cikk/2001_02_nyar/03_pusztaba_kialtott/01.html.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése: A félév végi aláírás megszerzésének feltétele az órák minimum 70%-án való részvétel. Maximum 4 alkalommal lehet hiányozni. A kurzus során teljesítendő feladatok: • Vizsgacikk, 50%: kulturális témájú interjú, mely bármelyik színvonalas napilapban, magazinban, közéletilapban, kulturális folyóiratban megjelenhetne. o Pótlás, késés: a késés automatikusan elégtelent jelent! o 8000 leütés (szóközökkel együtt) • Interjúelemzés és prezentáció, 10%: a félév során egyszer példával és elemzéssel kell készülni, amit prezentálni kell a csoportnak o Beadási határidő: feliratkozás alapján o Elemzés szempontok: lásd a Drive mappában o Elemzett cikk maximális terjedelme o 3000 leütés (szóközökkel együtt), plusz/mínusz 10 % o Pótlás, késés: • Kulturális témájú cikk, kritikaírás, 15%: o Pótlás, késés: a pótlási hét végéig, az eredményből 50% levonással o 3000 leütés (szóközökkel együtt), plusz/mínusz 10 % • Vizsgacikk témabemutató: 10% o Pótlás, késés: a szorgalmi időszak végéig, az eredményből 50% levonással • Órai aktivitás és házi feladat, 15%: bekapcsolódás az órai munkába (kérdések, hozzászólások, aktív figyelem), házi feladatok beadása (a heti házi feladat kiadása az órák végén történik) o Plusz pont (1-10) szerzési lehetőség: bejegyzés írás a BME KomMédia BA és MA képzés blogjára(konzervtelefon.blog.hu).
Teljesítményértékelési módszerek
Lásd a 3.1. pontban.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Óralátogatás.
Érdemjegy-megállapítás
| % | |
|---|---|
| Jeles | 95-100 |
| Jeles | 90–95 |
| Jó | 80–89 |
| Közepes | 60–79 |
| Elégséges | 50–59 |
| Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
| Munka jellege | Munkaórák száma |
|---|---|
| részvétel a kontakt tanórákon | 14 |
| félévközi készülés a gyakorlatokra | 14 |
| házi feladat elkészítése | 14 |
| félévközi feladatok elkészítése | 14 |
| vizsgafelkészülés | 14 |
| összesen | 14 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A félévben sorra vett témák
A kurzus aktuális tematikája a félév során kerül kijelölésre a kurzus aktuális oktatója által.
| Előadások témái | |
|---|---|
| 1. | - |
További oktatók
| Név | Beosztás | Elérhetőség |
|---|---|---|
| Dr. Héder-Nádasi Eszter |