ALAPADATOK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
Verziók
Szak: Kommunikáció és médiatudomány alapszak - kötelező tárgyak 2018-tól
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 6
Célkitűzések
A tantárgy a szakdolgozat elkészítését segíti – a mintatanterv két ilyen tantárgyat biztosít Szakdolgozat 1., és Szakdolgozat 2. az ötödik, illetve hatodik félévben –, hogy elmélyült munka készülhessen a képzés lezárásaként. A Szakdolgozat 2. tanulmányi előfeltétele az egyes sorszámú tárgy teljesítése. A hallgató a választott témával jelentkezik a témavezetőnél. A témavezető segítségével a hallgató elkezdi a szakdolgozati kutatómunkáját. Cél – az egyéni haladási eltéréseket figyelembe véve és mérlegelve –, hogy következő szemeszter elejére végére a Szakdolgozat 1. keretében (a vizsgaidőszakban végzett önálló munkát is beleszámítva) a hallgató - a dolgozathoz szükséges olvasmányok teljes listáját összegyűjtse; - a megíráshoz szükséges olvasmányok nagyobb részét feldolgozza; - ha a dolgozathoz tartozik empirikus kutatás, akkor azt elvégezze, vagy nagyon pontos vizsgálati designnal és ütemtervvel rendelkezzen; - részletes (bekezdésszintű) vázlattal rendelkezzen; és - a dolgozat egy tartalmas részét (bevezetés vagy egy fejezet) legalább első változatban elkészítse. A témavezető az elvárásokat pontosíthatja, és a pontos elvárásokról a hallgatót informálja.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Kommunikációs és médiajelenségek leírásához szükséges fogalomkészlet ismerete
- Társadalomtudományi módszertanok ismerete.
Képesség
- Új ismeretek elsajátítására való nyitottság
- Jártasság a szakirodalom-kutatásban.
Attitűd
- Társadalomtudományi egocentrizmustól való tartózkodás más társadalomtudományok összefüggésében
- Önkritikára és önfejlesztésre való nyitottság.
Önállóság és felelősség
- Önállóság
- Jó nyelvi megformáltságra törekvés a megnyilatkozásokban.
Oktatásmódszertan
A szakdolgozati munka konzultációs keretben zajlik. A hallgató és a témavezető munkájának általános szabályairól a TVSZ és a kari szakdolgozati szabályzat rendelkezik. A speciális elvárásokat a témavezető és a hallgató a félév elején közösen rögzíti. A szabályzatok alapján a hallgató további konzulensi segítséget vehet igénybe akár az intézményen belül, akár kívül.
Tanulástámogató anyagok
- Tankönyvek, jegyzetek, letölthető anyagok – Books, notes, downloadable materials
- A szakdolgozati kutatómunkához szüksége szakirodalmi és további ismeretszerzési lehetőségek kijelölése és összegyűjtése a konzultációk keretében történik.
- Literature and other sources needed for the research and preparation of the thesis are to be specified at the consultations.
Általános szabályok
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a következő szintek szerint történik - A jeles értékelés feltétele az önálló, folyamatos, proaktív, pontos, érdemi, elmélyült, kreatív munka, és ennek folyamatos visszacsatolása a konzultációs folyamatba. - A jó értékelés feltétele az önálló, folyamatos, proaktív, pontos, érdemi, elmélyült munka, és ennek folyamatos visszacsatolása a konzultációs folyamatba. - A közepes értékelés feltétele a konzulensi biztatást igénylő folyamatos, pontos, érdemi, önálló munka, és ennek folyamatos visszacsatolása a konzultációs folyamatba. - Az elégséges érdemjegy feltétele a konzulensi biztatással is csak nehezen elvégzett folyamatos, érdemi munka és ennek visszacsatolása a konzultációs folyamatba. A témavezető az általános értékelési szempontrendszert pontosíthatja, és a pontos elvárásokról a hallgatót időben és kimerítően informálja. A témavezetőtől a hallgató folyamatos visszajelzést kap a konzultációs munkájára és a szakdolgozati munka részeredményeire (vizsgálati design, adatgyűjtés, adatfeldolgozás, adatreprezentáció, szövegváltozatok). A visszajelzésnél ajánlott a dolgozat értékelési szempontjai szerint elemezni az elvégzett munkát.
Teljesítményértékelési módszerek
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A témavezető az általános értékelési szempontrendszert pontosíthatja, és a pontos elvárásokról a hallgatót időben és kimerítően informálja. A témavezetőtől a hallgató folyamatos visszajelzést kap a konzultációs munkájára és a szakdolgozati munka részeredményeire (vizsgálati design, adatgyűjtés, adatfeldolgozás, adatreprezentáció, szövegváltozatok). A visszajelzésnél ajánlott a dolgozat értékelési szempontjai szerint elemezni az elvégzett munkát.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- :
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | > 94-100 |
Jeles | 85–94 |
Jó | 70–84 |
Közepes | 60–69 |
Elégséges | 50–59 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A javítás és pótlás rendjét mindig a hatályos TVSZ szabályozza. A szakdolgozati felkészülés folyamatos munkát igényel. Az előrehaladásról a témavezetőnek meg kell győződnie a konzultációkon, és erről visszajelzést is kell adnia a hallgatónak. A kiadott feladatok pótlására akkor van lehetőség, ha az nem veszélyezteti a szakdolgozati munkának az adott félévre kitűzött céljainak elérését.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
félévközi készülés a gyakorlatokra/önálló munka | |
részvétel a kontakt tanórákon/konzultáció | |
írásos források önálló feldolgozása | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes. Érvényes 2017-től.
A félévben sorra vett témák
Előadások témái | |
---|---|
1. | - |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Szociológia és Kommunikáció Tanszék vezetője hagyja jóvá.