Célkitűzések
A tárgy célja, hogy a hallgatók elsajátítsák a megoldás központú gondolkodásmódot és megismerkedjenek a start upok világával és az azt körülvevő innovációs ökoszisztémával. Megértsék a vállalkozások működési irányelveit, a startup vállalkozások építésének jellemzőit, legfontosabb állomásait, eszközeit és módszereit. A HSUP célja a hazai egyetemisták megismertetése az innováció világával, a modern vállalkozói ismeretekkel és különösen a startupok működésével, mindezt egy új, közös oktatási platformon keresztül. A Hungarian Startup University Programban interaktív, játékos tananyagok, személyre szabott tartalmak segítségével a hallgatók a saját tempójukban tanulhatnak, és a tárgyat kísérő oktatók végig segítik őket. A HSUP II. félévében a hallgatók a saját ötletük megvalósításán dolgoznak, mentoraik közreműködésével.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- A hallgató ismeri a start up működtetésének lényegi aspektusait, ezekről alapvető ismeretekkel rendelkezik. Alkalmas a saját innovatív ötlete megvalósítására.
Képesség
- A hallgató képes felismerni és kezelni a vállalkozás előtt álló alapvető kihívásokat és azok kezelésének technikáira szert tesz.
Attitűd
- A hallgató nyitottá válik az együttműködésre, csapatban való működésre.
Önállóság és felelősség
- A hallgató a kurzus során elsajátítja azokat a készségeket, amelyek az ötlet önálló üzleti megvalósításához szükségesek, megtanulja a vállalkozással járó felelősséget – társaiért, az ötletéért.
Oktatásmódszertan
E-learning rendszer (elérhető laptopról, mobiltelefonról vagy bármely más eszközről), amelyben a képzés tematikájához kapcsolódó tananyag, gyakorlófeladatok és modulzáró tesztek szerepelnek. A hallgató önállóan, a saját tempójában tanul. A Tanszék konzultációs alkalmakat biztosít, amikor a kurzus teljesítéséhez kapcsolódó adminisztratív kérdések és szakmai kérdések kerülnek megvitatásra. A vállalkozás a felnőttek társasjátéka. Az, hogy milyen bábuval játszik a hallgató, hogy egy vállalkozáson belül milyen szerepet tölt be, több különböző tényezőtől függ. A HSUP-ban is a pálca választja a varázslót. A program egy szereposztó teszt kitöltésével kezdődik, amelynek alapján javaslatot tesz arra, hogy a startup világ 4 legfontosabb alapítói szerepe (CEO - ügyvezető, CTO – technológiai vezető, projektmenedzser és designer) közül melyikben végezze el a képzést a hallgató. A HSUP bónusztananyagai valódi kincsesbányát jelentenek. A teljes tananyag mellett a szerepnek megfelelően különböző személyre szabott tartalmakkal bővítheti a hallgató a tudását: videókkal, podcastokkal és esettanulmányokkal támogatja a rendszer az előrehaladást. A HSUP II—ben a mentor értékeli a projekt előrehaladását. A program zárásaként a hallgatók pitch versenyen vehetnek részt.
Tanulástámogató anyagok
- A kurzus kötelező irodalma a hsup.nkfih.gov.hu felületen hozzáférhető e-learning felületen elérhető tananyag, valamint az ott és az országos program hivatalos facebook oldalán megosztott videók és hanganyagok.
- A kurzus ajánlott irodalma az e-learning felületen kiegészítő tananyagként elérhetővé tett írott anyagok, megosz-tott videók és hanganyagok.
- The compulsory literature of the course is the study material available on the e-larning platform (hsup.nkfih.gov.hu) as well as the videos and audio materials shared on the official Facebook page of the national program.
- The recommended literature of the course are written materials, shared videos and audio materials made avai-lable as additional study materials on the e-learning platform.
Általános szabályok
Teljesítményértékelési módszerek
A hallgatók a modulzáró vizsgákon (összesen 5 modulzáró vizsga) elért pontszámuk átlaga szerint kapnak ajánlott érdemjegyet. Ez változtatás nélkül kerül elfogadásra a Neptun rendszerben. A projekt tartalma a kurzus teljesítéseként nem kerül értékelésre, így az nem számít bele az érdemjegybe, azonban annak az előre megadott szerkezet szerinti megléte és feltöltése a HSUP rendszerébe kötelező. A HSUP II. félévének zárásaként a projektek mentorok útján történő értékelése történik meg. Az összes hallgató a projektjével egy pitch versenyen indulhat zárásként.
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- Zárthelyik : 100
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | 100-100 |
Jeles | 85–90 |
Jó | 76–84 |
Közepes | 63–75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A hallgatók a TVSZ-ben megállapított határidők szerint javíthatnak, illetve pótolhatnak modulzáró vizsgákat.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon / Participation in contact lessons | 28 |
házi feladat elkészítése / Participationof homework | 10 |
vizsgafelkészülés / Preparing for the exam | 22 |
összesen / total | 60 |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2022.10.10-én. Érvényes 2022.10.10-től.
A félévben sorra vett témák
Subject includes the topics detailed in the course syllabus to ensure learning outcomes listed under 2.2. can be achieved. Timing of the topics may be affected by calendar or other circumstances in each semester.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Csapatépítés és szerepek – csoport vagy csapat?Piacelemzés és piacra lépési stratégiaÜzleti és pénzügyi tervezés, tőkebevonásLean start-up, prototípus készítés Pitch – az ötlet bemutatása |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Üzleti Jog Tanszék vezetője hagyja jóvá.