Objectives
Academic results
Knowledge
- átfogó ismeretekkel rendelkezik a szellemi tulajdon fogalmáról, az iparjogvédelmi kategóriákról, oltalmi formákról,
- megismeri a szellemi tulajdon védelmének létjogosultságát, gazdasági előnyeit,
- megismeri a szellemi tulajdonvédelem történeti alakulását, jelenlegi hazai és nemzetközi szabályozását, jogi környezetét és intézményrendszerét,
- átfogó ismeretekkel rendelkezik a szabadalom, formatervezési minta oltalom, védjegy és szerzői jog jogosultságának, megszerzésének és fenntartásának körülményeiről, a bitorlás és a vitás ügyek rendezéséről.
Skills
- képes felelős döntést hozni szellemi tulajdonának oltalmazási kérdéseiben,
- képes a hazai és nemzetközi iparjogvédelmi adatbázisok használatára,
- képes saját és mások által létrehozott alkotások újdonságértékének kutatására, értékelésére,
- képes vizsgálati eredményeit szakszerűen megfogalmazni és dokumentálni,
- képes gondolatait rendezett formában szóban és írásban kifejezni
Attitude
- együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- folyamatos ismeretszerzéssel bővíti tudását,
- nyitott az információtechnológiai eszközök használatára,
- törekszik a pontos és hibamentes feladatmegoldásra.
Independence and responsibility
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Baksay-Nagy György – Grad-Gyenge Anikó: Szerzői jog és formatervezési mintaoltalom a design-ban. MMA, 2020.
- Grad-Gyenge Anikó (szerk.): Kézikönyv a szerzői jogi jogérvényesítéshez. www.szerzoijogikezikonyv.hu Iparjogvédelmi jogszabálygyűjtemény. Elektronikus formában elérhető a www.sztnh.gov.hu oldalon
- Ajánlott szakirodalom
- Grad-Gyenge Anikó: Egy modern szerzői jog. MTMI, 2019.
- Belényi Andrea (szerk.) (2012): Iparjogvédelem, SZTNH, ISBN 978-963-9157-68-2
- Legeza Dénes (szerk.): Szerzői jog mindenkinek. SZTNH, 2018.
- Jegyzetek
- Tantárgyi kurzuslapról letölthető anyagok
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése zárthelyi dolgozat (összegző tanulmányi értékelés) évközi házi feladat (részteljesítmény értékelés) és a tanórákon tanúsított aktív részvétel (részteljesítmény értékelés) alapján történik. A zárthelyi dolgozat célja annak feltérképezése, hogy a hallgató tájékozottá vált-e az iparjogvédelemben, tudja-e, mely szellemi teljesítmények, milyen oltalom alá helyezhetők és milyen hasznosítási stratégiák követhetők velük kapcsolatban.
Performance assessment methods
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: összegző tanulmányi teljesítményértékelés: a tantárgy és tudás, képesség típusú kompetenciaelemeinek komplex, írásos értékelési módja zárthelyi dolgozat formájában, a dolgozat alapvetően a megszerzett ismeretek alkalmazására fókuszál, így a problémafelismerést és -megoldást helyezi a középpontba, azaz gyakorlati problémamegoldó feladatokat kell teljesíteni a teljesítményértékelés során, az értékelés alapjául szolgáló tan-anyagrészt a tantárgy előadója határozza meg a gyakorlatvezetőkkel egyetértésben, a rendelkezésre álló munkaidő 90 perc; részteljesítmény értékelés (házi feladat): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek komplex értékelési módja, melynek megjelenési formája az egyénileg vagy csoportosan készített házi feladat, a házi feladat tartalmát, követelményeit, beadási határidejét értékelési módját a gyakorlat-vezető határozza meg; részteljesítmény értékelés (aktív részvétel): a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek egyszerűsített értékelési módja, melynek megjelenési formája a felkészült megjelenés és tevékeny részvétel a gyakorlat folyamatában; az egységes értékelési elveket a tantárgyfelelős és a tantárgy előadója együttesen határozza meg.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- részteljesítmény értékelése (zárthelyi dolgozatok): 80%
- részteljesítmény értékelés (házi feladatok) : 10%
- részteljesítmény értékelés (aktív részvétel) : 10%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | > 90-100 |
Very good | 85–90 |
Good | 76-84 |
Satisfactory | 64-75 |
Pass | 50–63 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
Az egyes évközi teljesítményértékelésekhez nem tartozik egyenkénti minimumkövetelmény, ezért egyenkénti pótlásuk nem lehetséges. A házi feladat – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – késedelmesen a pótlási időszak utolsó napján 16:00 óráig adható be vagy elektronikus formában 23:59-ig küldhető meg. A beadott és elfogadott házi feladat a 2) pontban megadott határidőig és módon díjmentesen javítható. Az aktív részvétel – jellegéből adódóan – nem pótolható, nem javítható, továbbá más módon nem kiváltható vagy helyettesíthető. Az összevont tanulmányi értékelés a pótlási időszakban – első alkalommal – díjmentesen pótolható vagy javítható. Javítás esetén a korábbi és az új eredmény közül a hallgató számára kedvezőbbet vesszük figyelembe. Amennyiben az 5) pont szerinti pótlással sem tud a hallgató elégtelentől különböző érdemjegyet szerez-ni, úgy – szabályzatban meghatározott díj megfizetése mellett – második alkalommal, összevont formában ismételt kísérletet tehet a sikertelen első pótlás javítására.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
28 | |
30 | |
32 | |
90 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
dr. Baksay-Nagy György | ||
dr. Lehóczki Zsófia |