Objectives
Understanding the structure, curriculum content, and professional methodology of the Green Earth Educational Program. Acquiring innovative methodological approaches to sustainability education through the teaching tools of the Green Earth Program (framework curriculum, textbook, workbook, teacher’s manual). Exploring and learning about the implementation of the Green Earth Program in schools through on-site practical training.
Academic results
Knowledge
- Understands the pedagogical concept of the Green Earth Program that supports sustainability education.
- Is familiar with the core principles and content of the Green Earth Program.
- Is aware of the teaching and learning processes, student activities, methods, and tools characteristic of the Green Earth Educational Program that support sustainability education.
Skills
- Applies the core principles of the Green Earth Educational Program in everyday pedagogical practice.
- Applies the didactic possibilities of sustainability education offered by the Green Earth Educational Program within their own field or institution.
Attitude
- Is committed to integrating sustainability into the teaching and learning process.
- Is committed to the system-level implementation of the principle of sustainability.
- Pays attention to their own and others’ emotions reflecting on environmental issues.
Independence and responsibility
- Is committed to knowledge sharing and dissemination at both individual and institutional levels.
- Takes responsibility for integrating the concept of sustainability into the teaching and learning process.
Teaching methodology
Frontal lecture introducing students to the components of the Green Earth Educational Program. Completion of individual or small group tasks related to the program. Participation in field practice at an eco-school designated for this purpose. Independent student activities include: Implementation of a freely chosen project-based task and reflection on the experience; Presentation of personal practical experiences.
Materials supporting learning
- Nemzeti alaptanterv 2020 – általános bevezető rész
- Fenntarthatóság 9. (10.) – kerettanterv
- Fenntarthatóság 11–12. – kerettanterv
- Zöld Föld 9. (10.) – tankönyv, munkafüzet és tanári kézikönyv
- Zöld Föld 11–12. – tankönyv, munkafüzet és tanári kézikönyv
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése az Önálló hallgatói tevékenység feladatainak elvégzése alapján történik. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance assessment methods
A szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: A Zöld Föld oktatási program felépítésének, elemeinek és jellemzőinek az ismerete. A Zöld Föld oktatási program implementációs lehetőségeinek feltérképezése saját intézményre vonatkozóan. A Zöld Föld oktatási program életkori sajátosságoknak megfelelő feladatmegoldásai, a terepgyakorlatokon való aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) Egy szabadon kiválasztott projekt(szerű) feladat megvalósításának, reflexióinak prezentálása. A félév végén a vizsgaidőszakban a hallgatók vizsgán adhatnak számot a tudásukról. A hallgatók a félév során 3 leadandó feladatot írhatnak. Azok eredménye beszámítható a vizsgaeredménybe (50%). Amennyiben az összpontszám eléri az 55%-t, a hallgató megajánlott jegyet is kaphat.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- 1. részteljesítmény értékelés (1. házi feladat): 10
- 2. részteljesítmény értékelés (2. házi feladat): 15
- 3. részteljesítmény értékelés (3. házi feladat): 25
Percentage of exam elements within the rating
- Szóbeli vizsga: 50
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | 96-100 |
Very good | 88-95 |
Good | 76-87 |
Satisfactory | 63-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | 50 |
Retake and late completion
A házi feladat és a vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | 8 |
házi feladatra felkészülés | 100 |
egyéb felkészülés | 42 |
Approval and validity of subject requirements
Consulted with the Faculty Student Representative Committee, approved by the Vice Dean for Education, valid from: 02.06.2025.
Topics covered during the term
1 A fenntarthatóság oktatásának támogatása a hazai tantervi szabályozásban (Nat 2020) 2 Bevezetés a Zöld Föld oktatási programba: 3 – az oktatási program koncepciója 4 – a fenntarthatósági kerettantervek 5 – az oktatási program iskolai implementációjának lehetőségei 6 A Zöld Föld oktatási program szakmódszertana: 7 – a Zöld Föld taneszközök 8 – az oktatási program tartalmi jellemzői 9 – korszerű pedagógiai módszerek a fenntarthatóság oktatásában 10 A Zöld Föld oktatási program alkalmazásának terepgyakorlati kérdései 11 A fenntarthatóság oktatásásának oktatásszervezési, intézményi kérdései 12 A Zöld Föld oktatási program projektfeladatai
Lecture topics |
---|
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|