Versions
Department of Technical Education
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelezően választott
Recommended semester: 2
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri a gyermeki jogokra vonatkozó nemzetközi egyezményeket
- Ismeri az Alaptörvény gyermeki jogokkal kapcsolatos rendelkezéseit
- Ismeri a magyar jogrendszer gyermeki jogokkal kapcsolatos szabályozásait
- Ismeri a köznevelési törvény gyermeki/tanulói jogokkal kapcsolatos rendelkezéseit
Ability
- Képes egy adott köznevelési intézményben gyermeki jogok érvényesítésére
- Képes a veszélyeztetett gyermekkel kapcsolatos jelzőrendszer működtetésére
- Képes szociális érzékenységgel kezelni a hátrányos helyzetű gyermekek és törvényes képviselőik támogatására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- 1991. évi LXIV. törvény a Gyermek jogairól szóló, New Yorkban, 1989. november 20-án kelt Egyezmény kihirdetéséről – letölthető: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99100064.TV
- 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról – letölthető: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700031.TV
- Dr. Filó Erika – Katonáné Pehr Erika: Gyermeki jogok, gyermekvédelem, Libri, 2012.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a konzultációkon való aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. Szóbeli vizsga. Kiváltható egy 10-12 oldalas dolgozattal, amely az elmélet és a gyakorlat integrációját elemző esettanulmánnyal, amely a hallgató tapasztalataira épülve egy adott köznevelési intézmény médiakezelési gyakorlatát mutatja be.
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- :
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Érdemjegy megállapítás
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
6 | |
12 | |
10 | |
28 |
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | Gyermeki jogok, nemzetközi szerződések, a Gyermekvédelem jogi szabályozása, Intézményi feladatok a gyermeki jogok érvényesítésére. |
2. | Veszélyeztetettségi kategóriák (élet-testi épség, egészség, addikciók, szellemi és erkölcsi fejlődés, tanulási lemorzsolódással veszélyeztetett, |
3. | A média, az internet és a gyermekvédelem |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|