Programme: Senior Manager in Public Education programme from 2016/17/Term 1
Subject Role: Compulsory elective
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a gyermeki jogokra vonatkozó nemzetközi egyezményeket
- Ismeri az Alaptörvény gyermeki jogokkal kapcsolatos rendelkezéseit
- Ismeri a magyar jogrendszer gyermeki jogokkal kapcsolatos szabályozásait
- Ismeri a köznevelési törvény gyermeki/tanulói jogokkal kapcsolatos rendelkezéseit
Skills
- Képes egy adott köznevelési intézményben gyermeki jogok érvényesítésére
- Képes a veszélyeztetett gyermekkel kapcsolatos jelzőrendszer működtetésére
- Képes szociális érzékenységgel kezelni a hátrányos helyzetű gyermekek és törvényes képviselőik támogatására
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- 1991. évi LXIV. törvény a Gyermek jogairól szóló, New Yorkban, 1989. november 20-án kelt Egyezmény kihirdetéséről – letölthető: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99100064.TV
- 1997. évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról – letölthető: http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99700031.TV
- Dr. Filó Erika – Katonáné Pehr Erika: Gyermeki jogok, gyermekvédelem, Libri, 2012.
General Rules
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a konzultációkon való aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. Szóbeli vizsga. Kiváltható egy 10-12 oldalas dolgozattal, amely az elmélet és a gyakorlat integrációját elemző esettanulmánnyal, amely a hallgató tapasztalataira épülve egy adott köznevelési intézmény médiakezelési gyakorlatát mutatja be.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Érdemjegy megállapítás
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
6 | |
12 | |
10 | |
28 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | Gyermeki jogok, nemzetközi szerződések, a Gyermekvédelem jogi szabályozása, Intézményi feladatok a gyermeki jogok érvényesítésére. |
2. | Veszélyeztetettségi kategóriák (élet-testi épség, egészség, addikciók, szellemi és erkölcsi fejlődés, tanulási lemorzsolódással veszélyeztetett, |
3. | A média, az internet és a gyermekvédelem |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|