I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
ÖNISMERET SZEREPE A VEZETÉSBEN II.
Azonosító
BMEGT51S361
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
5
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
2
Tantárgyfelelős
Neve
Dr. Kanczné dr. Nagy Katalin
Beosztása
egyetemi adjunktus
Email címe
kanczne.nagy.katalin@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Műszaki Pedagógia Tanszék
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
magyar - HU
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől

Tantárgy szerepe: Kötelező

Ajánlott félév: 2

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
Nincs
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyva 2017 előtt, következő felülvizsgálat: 2021. szeptember

Célkitűzések

A tantárgy célja az önismeret fejlesztése, a személyiség vezetésben való szerepének megtapasztalása.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. Ismeri az érzelmi intelligencia szerepét a vezetésben
  2. Ismeri a karaktererősségek jellemzőit
  3. Ismeri a vezetői szerep tartalmát, konfliktusait
  4. Ismeri az önfejlesztés lehetőségeit.
Képesség
  1. Képes önismeretre.
  2. Képes a személyes értékek felismerésére
  3. Képes konfliktusai kezelésére
  4. Képes az önfejlődésre
Attitűd
  1. Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
  2. Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
  3. Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
  1. Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
  2. Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
  3. Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.

Oktatásmódszertan

Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.

Tanulástámogató anyagok

  • Gordon, T. (2015): V.E.T. Vezetők könyve - A fejlett világ sikeres vezetési gyakorlata. Gordon Kiadó Magyarország Kft., Budapest
  • Goleman, D., Boyatzis, R., McKee, A. (2003): A természetes vezető. Vince Kiadó, Budapest
  • Goleman, D. (1998/2004): Érzelmi intelligencia a munkahelyen. Edge 2000 Kiadó, Budapest.

Általános szabályok

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.

Teljesítményértékelési módszerek

A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningfoglalkozáson való 100 %-os aktív részvétel, együttműkö-dés a csoport tagjaival. Házi feladat: a tréning feladataiba való bekapcsolódás hatásának elemzése az önismereti problémák felismerésében B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • házi feladat elkészítése: 100%
  • összesen: 100%

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

Érdemjegy megállapítása

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles -100
Jeles 87-100
75-87
Közepes 62-75
Elégséges 50-62
Elégtelen < 50

Javítás és pótlás

1A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon
házi feladat elkészítése
egyéb felkészülés
összesen

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

2017 előtti

A félévben sorra vett témák

A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.

Előadások témái
1. érzelmi intelligencia a vezetésben
2. vezetési stílus és személyiség, hitelesség
3. karaktererősségek, értékek
4. a vezetői szerep, a szerep tartalma, kapcsolatai és konfliktusai
5. önfejlesztés, mindfulness

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.