Programme: Senior Manager in Public Education programme from 2016/17/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 2
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri a medializált terek kialakulásának sajátosságait
- Ismeri a medializált terek elérhetőségét, használatának sajátosságait
- Ismeri a köznevelésben használt digitális médiák közvetlen és közvetett alkalmazásait.
- Ismeri a magasabb szintű statisztikai módszereket
Skills
- Képes a digitális fejlődés tendenciáinak felismerése és az ezzel kapcsolatos beállítódás fejlesztése.
- Képes az adott témában szükséges új szabályozási ismeretek elsajátítása.
- Képes a digitális média köznevelési alkalmazásának mérlegelése pedagógiai és szervezetfejlesztési szempontokból.
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- Zsák Judit (2008): A műveltség fogalmának eredete és értelmezésének változásai. In.: Varga Katalin (szerk.): A 21. század műveltsége: E-könyv az információs műveltségről. Pécs: PTE FEEK Könyvtártudományi Intézet – letölthető: http://mek.oszk.hu/06300/06355
- Szűts Zoltán: A munka világának online kommunikációs kérdései. Opus et Educatio 3.2015. 26-30. p
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés A konzultációkon való 80 %-os aktív részvétel. B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. vizsga, amely kiváltható egy 10-12 oldalas dolgozattal, amely az elmélet és a gyakorlat integrációját elemző esettanulmánnyal, amely a hallgató tapasztalataira épülve egy adott köznevelési intézmény médiakezelési gyakorlatát mutatja be.
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Érdemjegy megállapítása
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
A vizsga a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
14 | |
28 | |
10 | |
52 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A digitális média fogalma, megjelenési formái és működési sajátosságai |
2. | A medializált külső és belső terek jellemzői, közoktatási rendszerben történő megjelenésük és kezelési lehetőségeik |
3. | A digitális forradalom és a közösségi média előretörése |
4. | Médiaműveltség, média-írástudás, digitális írástudás |
5. | Digitális jogok kezelése |
6. | Digitális médiakezelési gyakorlati ismeretek |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|
Dr. Kata János | mestertanár | kata.janos@gtk.bme.hu |