Programme: Senior Manager in Public Education programme from 2016/17/Term 1
Subject Role: Compulsory
Recommended semester: 1
Objectives
Academic results
Knowledge
- Ismeri az pedagógiai- szakmai szolgáltatások intézményrendszerére vonatkozó jogszabályokat
- Ismeri a szakszolgáltatókhoz irányítás lehetőségeit
- Ismeri a szakmai szolgáltatások lehetőségeit.
Skills
- Képes támogatni a sérült vagy veszélyeztetett gyermekek támogatására a szakszolgálatok bevonásával
- Képes a pedagógusok támogatására a szakmai szolgáltatások igénybe vételével
- Képes a felvilágosítást adni a szülőknek gyermekük fejlődésének támogatására.
- Képes a lemorzsolódással fenyegetett gyermekkel kapcsolatos intézkedések megtételére
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Independence and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Teaching methodology
Materials supporting learning
- A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény
- Oktatási Hivatal honlapja
- 2011. évi CXC törvény
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése.
Performance assessment methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: A konzultáción való 80 %-os részvétel. Aktív közreműködés a csoportfeladatok megoldásában a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Egy 4-5 oldala házi dolgozat leadása B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Percentage of performance assessments, conducted during the study period, within the rating
- házi feladat elkészítése: 100%
- összesen: 100%
Percentage of exam elements within the rating
Conditions for obtaining a signature, validity of the signature
Érdemjegy megszerzése
Issuing grades
% | |
---|---|
Excellent | -100 |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Retake and late completion
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Coursework required for the completion of the subject
Nature of work | Number of sessions per term |
---|---|
8 | |
16 | |
10 | |
34 |
Approval and validity of subject requirements
Topics covered during the term
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Lecture topics | |
---|---|
1. | A hallgató a munkahelye szerint illetékes Pedagógiai Oktatási Központ vezetőjének irányítása alatt megismerkedik a pedagógiai-szakmai szolgáltatásokkal (pedagógiai értékelés, szaktanácsadás, tantárgygondozás, pedagógiai tájékoztatás, tanügyigazgatási szolgáltatás, pedagógusképzés, tanulmányi versenyek), kiemelten a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogató rendszer működtetésével. |
Additional lecturers
Name | Position | Contact details |
---|---|---|