Verziók
Szak: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Tantárgy szerepe: Kötelező
Ajánlott félév: 1
Célkitűzések
A tantárgy célja: a vezetői identitáshoz kapcsoltan - egyrészt a személyes időgazdálkodási készség és az idő hatékonyabb kihasználásnak és szervezésének fejlesztése, másrészt a stressz-kezelési eljárások, képességek fejlesztése, a munkahelyi stressz tényezők hatékony kezelésének, valamint a stressz csökkentését és a munka-magánélet egyensúly megteremtését támogató tudatos működésmód kialakításának.
Tanulmányi eredmények
Tudás
- Ismeri a tudományos kutatás főbb lépéseit
- Ismeri a kutatástechnikát támogató szoftverek kezelésének alapjait.
- Ismeri a kutatástechnika méréselméleti hátterét.
- Ismeri a magasabb szintű statisztikai módszereket
Képesség
- Képes egy kutatási folyamat lépéseinek értelmezésére.
- Képes megfelelően kezelni statisztikai módszereket.
- Képes a kutatás során feltárt eredményeket értelmezni, következtetéseket levonni, eredményeket publikálni.
Attitűd
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Önállóság és felelősség
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Oktatásmódszertan
Előadások, kommunikáció írásban és szóban, IT eszközök és technikák használata, opcionális önállóan és csoportmunkában készített feladatok.
Tanulástámogató anyagok
- Csillag S.- Szentkirályi A.- Szilas R. (2008): Szervezeti szintű intervenciók a munkahelyi stressz kezelésében. Magyar lelkiállapot 2008.
- Esélyerősítés és életminőség a mai magyar társadalomban. (Szerk. Kopp M.) Semmelweis Kiadó, Budapest. 305-322
- Bagdy Emőke, 2008. Pszichofitness – kacagás, kocogás, lazítás, Animula Kiadó.
Általános szabályok
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése év során megírt három házi fel-adat eredménye alapján. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Teljesítményértékelési módszerek
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: Részteljesítmény-értékelés: A tréningfoglalkozásokon való 100 %-os részvétel. Aktív közreműkö-dés a csoportfeladatok megoldásában a tantárgy tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Egy 4-5 oldala házi dolgozat leadása B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben
- házi feladat elékszítése: 100%
- összesen: 100%
Vizsgaelemek részaránya a minősítésben
- :
Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége
Érdemjegy megállapítása
Érdemjegy-megállapítás
% | |
---|---|
Jeles | -100 |
Jeles | 87-100 |
Jó | 75-87 |
Közepes | 62-75 |
Elégséges | 50-62 |
Elégtelen | < 50 |
Javítás és pótlás
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka
Munka jellege | Munkaórák száma |
---|---|
részvétel a kontakt tanórákon | |
házi feladat elkészítése | |
egyéb felkészülés | |
összesen |
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
2017 előtti
A félévben sorra vett témák
A 3.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Előadások témái | |
---|---|
1. | Időgazdálkodási szokások és elemek. |
2. | A hatékony időgazdálkodás elemei. Hátráltató tényezők. |
3. | Időtervek készítése, idő-egyensúly kialakítása a munkahelyen és a munka-magánélet viszonylatában. |
4. | Stresszorok a munkahelyen és a vezető életében. |
5. | Stressz-reakciók és stressz-kezelési szokások. |
6. | A stressz csökkentésének hatékony eljárásai, módszerei. |
További oktatók
Név | Beosztás | Elérhetőség |
---|---|---|
A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége
A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Műszaki Pedagógia Tanszék vezetője hagyja jóvá.