I. TANTÁRGYLEÍRÁS
II. TANTÁRGYKÖVETELMÉNYEK
III. RÉSZLETES TANTÁRGYTEMATIKA
ALAPADATOK
CÉLKITŰZÉSEK ÉS TANULÁSI EREDMÉNYEK
A TANULMÁNYI TELJESÍTMÉNY ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE
TEMATIKAI EGYSÉGEK ÉS TOVÁBBI RÉSZLETEK
Tantárgy neve
English Language Exam Training: reading, writing C1
Azonosító
BMEGT60LNGA603-01
A tantárgy jellege
kontaktórás tanegység
Kurzustípusok és óraszámok
Típus
óraszám
Előadás
0
Gyakorlat
2
Laboratórium
0
Tanulmányi teljesítményértékelés (minőségértékelés) típusa
félévközi érdemjegy
Kreditszám
0
Tantárgyfelelős
Neve
Palmer Nicholas Arnold
Beosztása
nyelvtanár
Email címe
palmer.nicholas.arnold@gtk.bme.hu
Tantárgyat gondozó oktatási szervezeti egység
Idegen Nyelvi Központ
A tantárgy weblapja
A tantárgy oktatásának nyelve
angol (magyar közvetítő nyelvvel) – EN (along with Hungarian as medi-ation language)
A tantárgy tantervi szerepe, ajánlott féléve

Szak: Nyelvi tárgyak

Tantárgy szerepe: Szabadon választható

Ajánlott félév: 0

Közvetlen előkövetelmények
Erős
Nincs
Gyenge
C1 szintnek nagyjából megfelelő nyelvtudás / language competence close to C1 level
Párhuzamos
Nincs
Kizáró feltételek
Nincs
A tantárgyleírás érvényessége
Jóváhagyta a Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Kari Tanácsa (2025.05.28.) az 580387/26/2025 iktatószámon hozott határozatával, amely érvényes 2025.05.28.-tól.

Célkitűzések

A tantárgy célja, hogy a hallgató felkészüljön egy felsőfokú (C1 szintű) nyelvvizsgára. A kurzus során a hallgató to-vábbfejleszti a nyelvtudását, de a fő cél a vizsgázáshoz tartozó stratégiák fejlesztése. A kurzus tehát olyan hallgatók írásbeli felkészítését szolgálja, akik B vagy C típusú felsőfokú nyelvvizsgát kívánnak tenni, és a nyelvi szintjük már megközelíti a vizsga szintjét.

Tanulmányi eredmények

Tudás
  1. A hallgató ismeri a számára releváns vizsgák jellemző témaköreit és feladattípusait.
  2. Értelmezni tudja a különböző feladattípusokhoz tartozó instrukciókat.
  3. Rendelkezik a szükséges vizsgázói stratégiákkal.
  4. Ismeri a vizsgafeladatokhoz tartozó értékelési szempontokat
Képesség
  1. A hallgató képes kifejteni véleményét, érveket, ellenérveket megfogalmazni a nyelvvizsgák standard írásbeli témaköreire épülő nyelvvizsga-feladatokban.
  2. Fogalmazásai szerkesztése során tudatosan alkalmazza az adott írásműre jellemző műfaji sajátosságokat.
  3. Meg tud oldani összetettebb, konkrét vagy elvont témájú olvasott szöveg értését mérő nyelvvizsgafeladatokat. Képes az olvasott szöveget részleteiben és egészében is értelmezni és átlátni. A szövegértést mérő különböző kérdésfajtákra releváns választ tud adni a szövegből kiszűrt információt alapján.
Attitűd
  1. A hallgató törekszik az együttműködésre és a pontos feladatmegoldásokra
Önállóság és felelősség
  1. Rendelkezik megfelelő stratégiákkal a nyelvtudása önálló bővítéséhez, és felelősséget vállal a nyelvtudása javításáért.

Oktatásmódszertan

A hangsúly a vizsgázói stratégiák kialakításán van, ezért sok vizsgafeladatot oldunk meg a tanórán és házi feladatként. Az íráskészség fejlesztése érdekében sok kooperatív munkaformát alkalmazunk, melyek során lehetőség nyílik a társértékelésre is.

Tanulástámogató anyagok

  • Különböző nyelvvizsgákhoz készült feladatgyűjtemények és mintafeladatsorok – Collections of practice tests and sample tests.

Általános szabályok

Teljesítési követelmény: órákon való aktív részvétel (megengedett hiányzás 30%), valamint a félév során kiadott feladatok és/vagy dolgozatok teljesítése.

Teljesítményértékelési módszerek

A vizsgáztatási technikákhoz igazodó kisebb beadandó feladatok, az órán teljesítendő szóbeli feladatok, dolgozatok

Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részaránya a minősítésben

  • évközbeni feladatok: 100

Vizsgaelemek részaránya a minősítésben

Az aláírás megszerzésének feltétele, az aláírás érvényessége

-

Érdemjegy-megállapítás

%
Jeles 95-100
Jeles 89 - 94
76 - 88
Közepes 63 - 75
Elégséges 50 - 62
Elégtelen 0 - 49

Javítás és pótlás

TVSZ szerint.

A tantárgy elvégzéséhez szükséges tanulmányi munka

Munka jellege Munkaórák száma
részvétel a kontakt tanórákon 28
félévközi készülés a gyakorlatokra 14
felkészülés a teljesítményértékelésekre 4
házi feladat elkészítése 14
összesen 60

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Kari Hallgatói Képviselet véleményezése után jóváhagyta dr. Lógó Emma oktatási dékánhelyettes 2025.05.05-én. Érvényes 2025.05.05-től.

A félévben sorra vett témák

A felsőfokú nyelvvizsgák standard vizsgatémáihoz igazodó feladatokat végzünk.

Előadások témái
1. -

További oktatók

Név Beosztás Elérhetőség
-

A tantárgykövetelmények jóváhagyása és érvényessége

A Tantárgyi adatlap I. és II. részén túli III. részét az érintett szak(ok) szakfelelőse(i)vel való egyeztetés alapján az 1.8. pontban megjelölt Idegen Nyelvi Központ vezetője hagyja jóvá.