Versions
Department of Technical Education
Programme: Köznevelési mestervezető szak 2016/17/1 félévtől
Subject Role: Kötelező
Recommended semester: 1
Objectives
Learning outcomes
Knowledge
- Ismeri az érzelmi intelligencia szerepét a vezetésben
- Ismeri a karaktererősségek jellemzőit
- Ismeri a vezetői szerep tartalmát, konfliktusait
- Ismeri az önfejlesztés lehetőségeit.
Ability
- Képes önismeretre.
- Képes a személyes értékek felismerésére
- Képes konfliktusai kezelésére
- Képes az önfejlődésre
Attitude
- Együttműködik az ismeretek bővítése során az oktatóval és hallgató társaival,
- Csoportos feladatvégzés, tanulás és munkavégzés esetén irányítóként és végrehajtóként egyaránt határozott, konstruktív, együttműködő, kezdeményező.
- Nyitott és befogadó az oktatás és képzés új eredményei iránt.
Autonomy and responsibility
- Önállóan végzi a feladatok és problémák végiggondolását és adott források alapján történő megoldását,
- Nyitottan fogadja a megalapozott kritikai észrevételeket.
- Csoportmunkában a cél elérése érdekében autonóm módon, a csoport többi tagjával együttműködve (illetve esetenként azokat irányítva) mozgósítja elméleti és gyakorlati tudását, képességeit.
Methodology of teaching
Materials supporting learning
- Gordon, T. (2015): V.E.T. Vezetők könyve - A fejlett világ sikeres vezetési gyakorlata. Gordon Kiadó Magyarország Kft., Budapest
- Goleman, D., Boyatzis, R., McKee, A. (2003): A természetes vezető. Vince Kiadó, Budapest
- Goleman, D. (1998/2004): Érzelmi intelligencia a munkahelyen. Edge 2000 Kiadó, Budapest.
General Rules
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények értékelése tudás, képesség, attitűd, valamint önállóság és felelősség típusú kompetenciaelemeinek értékelése. Ezt módosíthatja az órákon tanúsított aktív részvétel.
Performance evaluation methods
A. Szorgalmi időszakban végzett teljesítményértékelések részletes leírása: 1. Részteljesítmény-értékelés: a tréningfoglalkozáson való aktív részvétel, együttműködés a csoport tagjaival. Házi feladat: a tréning feladataiba való bekapcsolódás hatásának elemzése az önismereti problémák felismerésében B. Vizsgaidőszakban végzett teljesítményértékelés (vizsga) 1. nincs
Proportion of performance evaluations performed during the diligence period in the rating
- házi feladat elkészítése: 100%
- összesen: 100%
Proportion of examination elements in the rating
- :
The condition for obtaining the signature, validity of the signature
Érdemjegy megállíptása
Grading
% | |
---|---|
Excellent | |
Very good | 87-100 |
Good | 75-87 |
Satisfactory | 62-75 |
Pass | 50-62 |
Fail | < 50 |
Correction and retake
A házi feladat a mindenkori Tanulmányi és Vizsgaszabályzat előírásai szerint, a Térítési és Juttatási Szabályzatban előírt díjak megfizetése mellett pótolható.
Study work required to complete the course
Work type | Amount of work hours |
---|---|
Approval and validity of subject requirements
Topics discussed during the semester
A 2.2. pontban megfogalmazott tanulási eredmények eléréséhez a tantárgy a következő tematikai blokkokból áll. Az egyes félévekben meghirdetett kurzusok sillabuszaiban e témaelemeket ütemezzük a naptári és egyéb adottságok szerint.
Topics of lectures | |
---|---|
1. | érzelmi intelligencia a vezetésben |
2. | vezetési stílus és személyiség, hitelesség |
3. | karaktererősségek, értékek |
4. | a vezetői szerep, a szerep tartalma, kapcsolatai és konfliktusai |
5. | önfejlesztés, mindfulness |
Lecturers participating in teaching
Name | Rank | Contact |
---|---|---|